RSS

Normaltid igen

26 Okt

och ärligt mår jag bäst när klockan är som den skall. Kommer bli betydligt lättare att komma upp på mornarna.

Idag blåser det satan i gatan och man får vara beredd i vindbyarna för det tar i rejält. Var ute med syrran och Amigo på en promenix här på eftermiddagen och även lätt duggregn piskar på bra i det här blåsvädret. Hade min nya reflexjacka med huva som jag drog till och det funkade bra samt att vi syntes bra. Amigo följde med i vindpustarna så man kunde nästan tro att han var småfull 🙂

Mamma drog iväg på kurs och mellanlandade hos sin bror och svägerska tills i morgon. Får sköta mig själv – men det har jag ju gjort i större delen av mitt liv så egentid gäller den här veckan.

Nu tar det i rejält ute igen och piskar på rutan. Redigt höstrusk. Matlådan fixad, kvällsmat i magen och allt klart inför arbetsdagen i morgon. Intervjuer av tilltänkta platschefer i morgon så det är lite att stå i och man får hålla dem sällskap tills det är deras tur för intervjuerna. Skönt att vi fick en vecka tillgodo för det andra så det hinns med som det skall. Kommer bli bra det här. Varför jag inte söker själv? Nä jag gillar att hoppa in och reda upp och organisera och sedan är allt är igång och löper på vet jag att jag tröttnar tämligen fort och jag följer magkänslan och hoppas att det jag väntat på i så många år snart blir verklighet. Så länge jobbar jag vidare här och tjänar lite pengar. Saker och ting blir som de skall bara man vågar följa sin intuition. Min fasta övertygelse.

Hoppas att ni har haft en fin helg – nu laddar vi om för en ny arbetsvecka. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Normaltid igen

  1. Znogge

    26 oktober, 2014 at 20:53

    Man ska gå på magkänslan och det gäller även arbetet! Önskar dig en bra start på veckan!

     

Kommentera

 
