RSS

Dagsarkiv: 27 oktober, 2014

Lite syns det nog

även i ansiktet att kilona har försvunnit. Håret gör väl sitt också. Men det är mest på kroppen i övrigt som det har minskat. 11,5 kg i morse, var mindre igår men vätskan studsar vågen hitan och ditan så någonstans där ligger det. Gått långsamt och stillastående under september men jag mår jäkligt bra. Börjat se mina nyckelben och det vet jag inte riktigt när jag gjorde sist 🙂  Bilden till vänster är ifrån början av maj, startade Dukansvängen den 19:e och den högra bilden är tagen idag 5 mån senare. 3-4 kg kvar innan jag är nöjd men hoppas hinna dit fram till jul så att jag kan gå över i nästa Dukanfas.
Fore-efter

 
3 kommentarer

Publicerat av på 27 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

Speciellt band

har vi alltid haft genom åren – mor och jag. Intuitiva är vi båda på olika sätt men många gånger när man bott hemifrån så har det hänt att när man lyft luren för att ringa henne har hon precis slagit numret och ingen signal har hunnit gå fram. Har man mått dåligt så har hon haft en förmåga att pricka rätt. Nu har vi ju levt ganska så tätt inpå varandra senaste åren så det har inte varit så mycket distans, men senast för en liten stund sedan konstaterade jag att vi fortfarande har distansbandet kvar. Kände instinktivt att jag skulle skicka ett SMS eller meddelande på Kik till henne, tog luren och den började ringvibrera och jodå – där var hon på skärmen och ringde tillbaka i samma stund. Hon har det bra på sin kurs och bor bra och har trevligt sällskap och det är gott att höra.

Själv har jag nyss kommit hem efter en intensiv dag. Väntar på besked om det blir start för RGRM på onsdag men det är inte så många anmälningar så jag räknar inte riktigt med det. Passar i o f bra som läget ligger. Skall se om jag når dem i morgon.

Bäst att börja med maten. Dubbla matlådor i morgon. Långdag väntar. Frågan var om jag kan vara städes kl 07:00… sedan jobba och ha Zumba på kvällen. Phu. Tisdagar är inte att leka med 🙂

//Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 oktober, 2014 i Vardagsinlägg