RSS

Lördagsmorgonen började inte idealiskt…

01 Nov

kan vi väl lugnt säga. Sovit crap – minst sagt – men en Ipren kl 0300 gjorde susen och sedan var det en något trött människa som vaknade av skrällande klockan som ställdes kvällen innan som tur var. Det var Örebro-besök på schemat och vi skulle åka redan kl 08:30. Det blev körigt som bara den och strömmen skulle läsas av då det var ny månad och den förpinkade luckan ville inte som jag ville, var kallt och regnade och stressad… men till slut så. Fixade växelkassan till bygdegården då vi skulle sälja fika och rafsade jag ihop lite burkar med fikabröd och annat Dukanskt och skulle ta ut en bägare med smaksatt kvarg, balanserade denna på en isklamp… = rakt i golvet och det kan jag säga att de är inte gjorda för detta och plaff så sprack fanstyget och jag fick torka upp mumlandes mindre vackra okvädesord.

Men vi kom iväg och två aptrötta 14-åringar slocknade snabbt i baksätet och syrran och jag pratade om ditten och datten och resan till Örebro gick snabbt. NetonNet fick ett besök och det blev en ljudanläggning till dator/TV som fick följa med hem. Klurat på dator men då det är lagershop fanns inget ”klämma och känna” så det fick vara. Får besöka affärerna i stan och kolla läget innan jag bestämmer mig. Hittade en bra på SIBA nu via webben men jag vill kolla tangentbordet först samt kolla så att man kan bränna CD/DVD – vilket inte är obligatoriskt numera har jag upptäckt. Samma med mikrofon/ljudkort. Vill ha både HDMI och VGA- kontakter då jag har gamla datavideoprojektorer där jag har powerpointjobb, Blev lite annat smått och gott också innan vi for vidare till Mariebergs köpcentrum och det timade så bra att mamma kom från Västerås i samma veva som vi parkerade. En bra dag hade vi och tog dagen som den kom. Besök hos Lotta på B’Chic och jag skulle köpa ett svart ”hålla in”-linne och mamma ett vitt då hon var väldigt nöjd med det svarta hon köpte. Det är som att ha ett linne a la baddräkt på sig som håller saker på plats och gör att inte plaggen hänger upp sig på ”fel” ställen. Häpp så hade Lotta hittat en jättefin grå tunika med tryck till mamma och jag hittade en grå/svart/rosa som jag kände skulle passa damen. Jodå, båda kom med hem. Gott att mamma unnar sig lite till garderoben. Kram och hej och så var det lunchdags och jag tog en ceasarsallad och oj så gott det var med ”riktig” dressing och en varm liten baugette till. I munnen i alla fall 🙂 Sedan kände jag att urk purk – så här fet och vetemjölsrik mat har jag inte ätit sedan i maj… det har inte ätits värst mycket mer sedan vi kom hem. Kroppen har helt klart vant sig av med det. Kommer nog inte gå tillbaka fullt ut till det jag ätit innan jag började med Dukan den dag jag är nere i önskad vikt. Mår betydligt bättre av Dukankosten även om den kan blir lite enformig i smaken när fantasin och tiden tryter vilket den gjort senaste veckan. Men ibland så får det bli så här. Mamma och jag for hem före de andra och gjorde ett stopp i Karlskoga och handlade lite på Coop och tankade när vi var klara. SÅ skönt att komma hem. Nu blir det TV resten av kvällen och bara vara. Riktigt gott att ha mamma hemma igen. Varit tomt utan henne även om man givetvis klarar sig själv. Har suttit själv så många kvällar när jag bott hemifrån så jag måste säga att det är riktigt skönt med sällskap.

Ha en fortsatt skön lördagskväll!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 november, 2014 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
