RSS

Pudervitt

07 Nov

var det på backen i morse när jag kom upp…. men det är borta igen som tur är.

Blev ett skönt Zumba® Goldpass i dag med seniorgänget men gårdagens bottenkörning av humör och toppning av stressnivå hänger kvar lite men börjar avta. Fick spunk och lätt frispel igår när dagen som varit så att det räckte toppades med att vi inte har internet och således inget fungerande hemnätverk till alla datorer och den vi inte har Wifi på är den som behövs för att få ut färgkopior. Jag skulle göra en kondoleans till dagens begravning och det krånglade med att få i ordning själva bladet och så hittade jag inget USB-minne så jag fick rota fram ett minneskort till en av kompaktkamerorna och så över till min burk från mammas och in och plugga i skrivaren och köra ut – trodde jag… PING! Minnet för litet – va f…. provade igen, samma sak. Nähä, det gick inte alls… där någonstans började det brinna i hårfästet på mig… tålamod är inte min grej alla gånger (nu är det nog några som flinar som känt mig ett tag 🙂 ) Som tur är har jag sparat min gamla XP-laptop och den funkar till alla skrivarna på kontoret med direktkoppling. Den är inte direkt snabb men efter 10 min var det igång och till slut så kunde jag plugga in kortet men det krävdes 3-4 försök innan den tog den. Sedan prova några gånger innan jag fick rätt port som färgskrivaren var installerad på. Fick ut pappren och kände att det var fan i mig på tiden. Om jag hade missat flera namn på listan? Gissa… så det var bara att starta upp alla j-la maskiner igen och till slut så var det klart och det pös bra ur öronen på mig. Sedan blev det sängen direkt för klockan var sen.

Nåja, humöret går över som tur är.

Kallt som skrutt är det – termostaten i kroppen och på huset hänger inte med i svängarna.

Gjort värmebehandling på ögonen och höll på att somna i fåtöljen. Skönt. Det är effektivt och så masserar man ögonlocken uppe och nere och det smörjer upp sig riktigt bra. Gjort en egen (ful) mask då vetekudden inte är skön att ha på ansiktet då den är tung. Funkade fint. Tänkte kunna ha den med mig och lägga på då och då under dagen när ögonen blir för trötta. Gjorde en ”mall” utifrån solglasögonen jag har som är stora. Grötris i då jag inte hade vetekorn. En prototyp som kanske blir utvecklad. Vi får se.

SÅ skönt med helg kan jag säga. Tänker inte göra ett smackado och inte åka någonstans mer än närområdet om det är något som skall fixas. Varit på tok för mycket ett par veckor och sena kvällar. Det är tillfälligt men det sliter ändå. Snart är den nye/nya platsC på plats och jag har inte huvudansvaret längre så det funkar när man vet att det inte är så här det kommer bli en längre period. Roligt men det sliter som sagt. Hoppas att tålmodiga familjen står ut med mina humörskiftningar 🙂 ♥ Det är snart på banan igen.

Ha en fin helg nu därute! //

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 november, 2014 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
