RSS

Nu blev det klart med längden

10 Nov

på konsultuppdraget i dess nuvarande lösning och jag kommer jobba på som jag gör nu fram tills 7/1 när den nye platsC kommer på plats och så skall jag gå parallellt ett litet tag och så ev stöta i med extratimmar om det behövs. Blir kanoners det. Skönt att veta att man har intäkter även i december. Zumban och RGRM-passen avslutas inom några veckor så det brukar vara väldigt lugnt i december. Man känner sig uppskattad och känner att man gör nytta så även om det varit crazy days så är man i sitt esse och det är jätteroligt, men det passar mig att ha begränsad tid så kan man ge järnet några månader 🙂 Jag är fast i tron att man hamnar där man skall vara för olika steg i livet även om man inte ser det där och då så jag ser fram emot att få facit på det här uppdraget : )

Ingen telefon än. Det svamlas om stort kabelfel och att de letar och letar… tre hushåll i byn är utan.. blev när de grävde för fiber mellan våra hus. Hur svårt kan det vara liksom? 19 abonnenter säger de… men jag har inte hört att fler är utan än oss tre så det skulle vara intressant hur det felet går. Nåja. Fick telefonen medflyttad till mammas mobil så det inte tutar upptaget när folk ringer. Vi har ju anmälan till julgröten i bygdegården och det är ju bra om folk når oss.. kan ju säga att vi kommer begära ersättning för nu har den varit borta över 5 dagar. Dret på ren värmländska.

Gjort matlåda x 2 till morgondagen. 3 ggr kvar med Zumban nu. Nedräkning.

Började med diclofenakbehandling för ryggen då det börjat surna till i länden och det har hakat upp sig. Vill inte få inflammation igen. Så får vi se om det behövs besökas SG eller kiropraktorn. Vill prova själv först. För det mesta klonkar det till och släpper efter några dagar.

Lilla E var här ikväll när syrran och Smulan var på sminkkurs i stan. Hon skulle göra matteläxan och jag fick vända ryggen till och le stort för mig själv för ojsan hoppsan hejsan vad vi är lika 🙂 Fattar hon inte på en gång tröttnar hon big time och ålar sig och suckar och vägrar tänka logiskt. Så var jag också i skolan. Otåligheten finns ju kvar i viss mån 🙂 Vi är båda födda i tvillingarnas tecken då vi fyller dagarna efter varandra och jag vet precis hur hon tänker och vad som är på G – moster är apjobbig ibland 🙂 Speciellt när hon har rätt ha ha.

Hon är ju så jäkla rolig och det kommer saker ur munnen på henne så 9 år hon är och man kan inte låta bli att flina. Igår så hoppade hon runt här och så sa hon antal veckor, dagar och timmar. Vi fattade inget först och hon himlade med ögonen och sa -Albin juh! Jahaaaa sa vi är det så länge som ni varit tillsammans? Japp! sa hon. Det är mitt livs längsta förhållande 😀 Sötnöten ♥

Nu får det bli TV-häng resten av kvällen. Avstår fotbollsgalan och tar Sommarpratarna och En natt på slottet. Blir jämt gôrbra dä. Sköt om er! Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 10 november, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Nu blev det klart med längden

  1. Znogge

    11 november, 2014 at 07:36

    Grattis till fortsatta uppdraget! Skönt att ha koll på tiden framöver i alla fall. Sedan hamnar man där man hamnar och vem vet vad ödet har i beredskap 😉

     
    • Suttecity

      11 november, 2014 at 22:21

      Tackar! RegC var lite orolig när hon undrade hur länge jag kunde ställa upp 🙂 Klart man gör det. Ja framtiden är lite intressant 😉 Kram

       

Kommentera

 
