RSS

Behandlingen verkar ha varit lyckad

24 Nov

konstaterade jag i morse när jag körde till jobbet i blötvädret och innan jag började behandlingen mot Blefarit så hade jag solglasögon på mig sådana här mornar när man mötte en massa eländiga lyktor, ögon rann konstant och man kiiiiisade som bara den och det gjorde rent av ont i ögonen. I morse, inga problem, inga tårar och jag blev så jäkla förvånad och tacksam. Så hon hade rätt den goda ögonläkaren. Smörjanordningen i ögonen har kommit igång och ögonen behöver inte kompensera med konstant tårflöde. Jag vet inte hur många vikta pappersnäsdukar jag har haft i mina fickor och liggandes i bilen genom åren.. linser funkade inte och ljuskänslig som få. Allt berodde alltså på att jag hade dåligt med ögonolja och ögonen öste på med tårar. Två penicillinkurer och värmebehandling samt återfuktande droppar så har det blivit ordning på grejerna på två tre veckor. Hur många år har man dragit på det här i onödan??? Garanterat sedan 80-talet när jag började med glasögon och linser. Linserna vek ihop sig när man tittade åt sidan och blinkade, så ja, torrt har det varit. Så jag kommer tacka henne rejält kan jag säga. Får vi ordning på den ev rosacean på kuppen så gör jag vågen. Det har blivit bättre på hakan men inte helt bra så något gör krämen. Det kan ta upp till tre månader sa hon så jag får väl stilla mig. Annars får jag remiss till hudmottagningen.

Måndagen är i alla fall snart över. Började ”bra” med datorstopp och sedan har det gått i ett och man släcker bränder lite här och där. Skall nog byta titel på mitt visitkort 🙂
brandman
Men som den drivna administratör man är så trollar man med knäna och knäpper med fingrarna så ordnar det sig alltid 🙂 Luuuugn och fin, kan man vara i nästa liv.

Tog en tur förbi Välsviken och bunkrade fröer och annat så att jag har på lager till mitt Dukanknäcke och annat. Tog kön för enbart kortköp då det brukar driva på bra där men…. den grabben hade inte bråttom. Han utstrålade ”fy f*n vad jag tycker detta är tôli’t – stör mig på alla j**la kunder som bara handlar”. Tycker att han borde byta jobb.. eller så mådde han skit i största allmänhet. Nu skall jag inte ha fördomar, har även mött effektiva killar i kassan men ofta tar de bra mycket längre tid på sig än vad kvinnor brukar göra. Har ni samma erfarenhet som jag??

Nu skall jag strax bänka mig vid TVn. En natt på slottet står på tablån och ikväll tror jag det blir riktigt bra. Har fixat matlåda x 2 och gör två olika sorters med Dukanknäcke så att jag har några dagar. Blir dåligt med kvällar man har ledig denna veckan.. så det gäller att passa på. // Svejs!

 

 
6 kommentarer

Publicerat av på 24 november, 2014 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Behandlingen verkar ha varit lyckad

  1. Znogge

    25 november, 2014 at 07:29

    Så härligt att behandlingen har lyckats!

    Kram

     
  2. Jag

    25 november, 2014 at 10:45

    Det låter väl mer än bra att du har fått bukt med dina ögonbesvär! Tänk att det någon tog tag i det, det är sånt som varje läkare borde känna till. Så skönt det måste vara!

     
    • Suttecity

      25 november, 2014 at 22:06

      Ja det är ju nu man märker vad jobbigt det faktiskt har varit. Ren fröjd att köra mörkerkörning. Återstår att se om de kan få upp skärpan när hornhinnan läker ihop.

      Hur går det för dig med allt? Kram

       
      • Jag

        26 november, 2014 at 10:35

        Ögon är viktiga. Jag har också något konstigt fenomen i ena ögat som de borde komma på vad det är och ev åtgärda.

        Nu börjar allt komma i fatt mig. Det har varit två otroligt hektiska månader med allt men nu när mamma är begravd vaknar jag på morgnarna och tänker att inte i dag heller ska jag hälsa på henne och sorgen överfaller mig.

        Min axel läker bra och peppar peppar verkar det ha effekt på den svåra värken i bakhuvudet som har plågat mig i drygt två år. Har kunnat skära ner radikalt på värkmediciner.
        Kram

         
      • Suttecity

        27 november, 2014 at 20:57

        Underbart skönt för dig om det hjälper så bra med operationen! Glädjer mig att höra.

        Sorgen kommer nog alltid finnas där.. de har ju funnit där i hela ens liv.. ♥

        Ja jag tror att det har lyckats. Dock blir det nog än bättre när jag slutar på det här uppdraget för det är hårt för ögonen att glo på datorn hela dagarna.

        Ta hand om sig! //Kram

         

Kommentera

 
