RSS

Nöjd och lycklig

28 Nov

efter dagens avslutande Zumba Gold-pass med goa seniorgänget. Vi var 30 st inkl mig idag så det blev en härligt energiskt avslutningspass. Gillar alla mina grupper men det här gänget ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det är verkligen en extrafamilj och de tankar mig med energi varje fredag. Hur man skall klara sig utan detta gäng tills januari vete fåglarna 🙂 Fick en fin juluppsättning och många goa varma kramar när passet var över.
Zumba-Gold-Seniorernas-hus-

När vi var klara så for vi hemåt med Aila och så fortsatte vi till Bergvik och där mötte vi upp systern och käka

de lunch. Sedan skulle vi in på Coop… jo men tjena. De ändrar om HELA stället = man hittar inte ett dugg och yra letande människor överallt. Där blir det banne mig inget julhandlande kan jag säga. De får allt bli klara först och så får man hoppas att de lämnar ut en karta över butiken så att man hittar runt.

När vi väl kom ut så vinkade vi av systern och packade bilen och for hem till Biggan och fick en pratstund och lite kaffe. Gunilla var där idag så hon hade dubbelt besök och hjälp. Gott att hon får besök ett par gånger i veckan av henne så slipper vi känna att hon sitter ensam. Vi får rå om henne till jul som tur är.

Innan vi for iväg så kom de med grävmaskinerna och jag visade grabbarna grus vart stolparna för fibern satt och när vi kom hem var det klart – och som vanligt när det gäller grävandet så var telekablaget avgrävt… så i med  mobila bredbandet som nog är tömt på surf för fort går det inte – men nöjd med att det fungerar så att man göra något. 3/12 räknar de med att vi skall få tillbaka telefonen, tror vad jag vill på’t men det är senaste budet. Telefonen är omdirigerad till mammas mobil så det går att nå oss. Alltid är det nå’t.

Nu är det helt ledigt i två dagar – fantastiskt. Tror att jag kommer hinna ikapp men säkerligen inte 🙂 Lite jobb också så att jag kan starta nästa vecka utan att ha andan i halsen.

Ha en riktigt skön helg gott folk!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 28 november, 2014 i Vardagsinlägg

 

Etiketter: , , , , , ,

2 svar till “Nöjd och lycklig

  1. Znogge

    29 november, 2014 at 10:26

    Verkar vara en härlig grupp att jobba tillsammans med 🙂 Vilken trevlig present du fick av dem.

    Ha en fin lördag!

     
    • Suttecity

      29 november, 2014 at 10:30

      Ja vissa grupper bara ÄR där och ger en hur mycket som helst utan krångel och det är helt underbart att få tanka energi och känna att man ger dem lika mycket tillbaka.

      Blomuppsättningen är jättefin och pryder sin plats. Stora röda nejlkor fanns det med och jag kan inte annat än att tänka på morfar när jag ser dem. Han älskade nejlikor.

      Kram och det samma till er!

       

Kommentera

 
