RSS

Kunde varit helgen nu

04 Dec

men då jag inte har Zumba i morgon blir det till att åka in till jobbet. Vi har avslutning på en testmodul så jag behövs för att lämna besked till de som är inne och gör sina tester. Bra att få vara med på fredagsmötet också. Det är bara några fredagar det handlar om då nye chiefen kommer på plats 7/1. Är mosig i skallen hade fullt upp med listor på datorn och det tar sin runda tid att få ordning på det och det springer folk in och ut och telefonen ringer men jag hann klart innan jag for iväg hemåt. Hade inget Dukanknäcke med mig då jag missat att fylla på och magen var vådligt kurrig innan jag kom hem. Var in en raid på Jula och fick med det jag skulle både till mig, bygdegården och jobbet så det blev rörigt vid kassan och jag hade otur att få damen jag hade förra gången…. men djupandas och le så blev det klart till slut. Sprang igenom ICA också och handlade lite till mig och till grötkvällen på söndag.

Givetvis hamnade jag bakom en lång radda med bilar på riksvägen och längst fram en rädd hare som växlade mellan 60-70 km/ h och möte hela vägen. Blä och usch vad jag blir irriterad på dessa medtrafikanter som inte kan kolla i backspegeln och se raddan bakom och köra in på en ficka om man inte vågar köra på.

Var in och hämtade min nya brödburk från Tupperware så nu kan jag ha två plåtar i samma burk. Smidigt.

Har mailat ett något beskt mail till Telia som helt sonika snott grannens e-post som innehåller deras företagsnamn då den gamla härk-tjänsten sedan 1996 och det är väl en sak men att de inte får behålla sin domän – där går gränsen för vad jag accepterar kan jag säga. Så nu har jag bett om att få klarhet i om de eller kunden äger domänen så får jag flytta om så att vi kan ta hand om administrationen själva. När de märker att folk inte begriper vad de säger och vad det handlar om kan de väl försöka hjälpa till kan man tycka. Men jag är dem på spåren 🙂

Fått besked idag att kommunen sa JA till pengarna som studieförbundet sökte för aktivering av de på kommunens seniorboenden. Äntligen får jag komma ut och jobba med de gamla igen ♥ Hoppas att 2015 blir ett bra RGRM-år på alla sätt. Att administrera till 100 % är ju roligt ett tag men det är ju RGRM och rytmiken jag vill jobba med om jag kan.

Nä ni, nu skall jag lägga ner skriveriet för idag. Ögonen är trötta som hoppsan. Varit en intensiv dag. Känner att jag pressat ihop käkarna…. men ibland får man bita ihop 🙂

Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 4 december, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Kunde varit helgen nu

  1. Znogge

    5 december, 2014 at 11:05

    Grattis till pengarna! Jag hoppas och tror att det kommer att bli en mycket uppskattad aktivitet! Unga som gamla har vi alla ett behov av att hitta på saker. I alla fall så tror jag det…

    Kram och trevlig fredag!

     
    • Suttecity

      5 december, 2014 at 15:38

      De blir väl mina genom ersättningen från studieförbundet i slutändan 🙂 Vet ju vilken skillnad det blir med sång och rörelse för dem. Kanske det kan rulla på av sig själv sedan.

      Tack och det samma till er! Kram

       

Kommentera

 
