RSS

Egentid

06 Dec

blev det idag då mamma drog på julbord hos PRO i storbyn här vid 1330-tiden. Väntat på att hårbollen skulle dyka upp så att vi kunde gå promenix men han kom först nu så det bidde inget med det. Ränt ut och in mellan huset, lillstugan och garaget några gånger så jag har fått sol på snoken och frisk luft ändå.

orhangeMamma köpte örhängen på DEA när vi var i Örebro men ena av dem har pajat då piggen släppte från själva örhänget. Jag har försökt laga men utan framgång och hon ville ha dem till sina nya kläder men då travade jag ut och öppnade skåpet jag har i stugan med alla mina pärlor och smyckesaker… ojdå, glömt hur mycket det har blivit 🙂 Fick rota runt lite innan jag såg att jag hade blanka pärlor i rätt nyans och så hittade jag krokar så det fick bli ett par med häng och de fixade jag på några minuter då det var lite brådis. Försökte ta bild några gånger med mobilkameran men det gick inte att få en klar bild av någon anledning, men lite syns det nog ändå hur det blev. Hon blev nöjd i alla fall och det är huvudsaken.

Slagit in julklapparna jag skickade efter och har hjälpt mamma att byta köksgardinerna samt bakat ett par plåtar med dukanknäcke. Tog en stund och bara satt och använde pendeln och lite änglakort – det gjorde gott. Det snurrar mycket i skallen för tillfället. Skall nog sätta mig och spela och sjunga lite. Hoppas att inte Amigo får spader på mig bara 🙂

Klarade till slut av att få adventsstjärnan att hänga rakt i fönstret. Man kan ju få spatt för mindre på sladdar som skall snurra.

Borde nog göra bokföringen men ärligt, är för trött i skallen. Tar nog fram skärmaskinen istället. Det skall skivas upp skinka till ca 90 pers i morgon så tack och lov att vi har den till hjälp. Mamma har gjort en omgång med laktosfri gröt och en vanligt. Runt 100 portioner blir det nog innan det är klart. Skall bli SÅ skönt när det blir läggdags i morgon. Det är ett fasligt sjå och oroande innan och även om det är roligt så tar det allt en massa energi. Men bara folket blir nöjda så är vi nöjda. Jobbar man ideellt så gör man.

Då mamsen käkat julbord lär hon inte bli värst hungrig ikväll så jag får fixa lite på egen hand. Ha en go kväll gott folk!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 6 december, 2014 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Egentid

  1. Jag

    6 december, 2014 at 17:02

    Det är nästan så jag känner hur det snurrar i ditt huvud. Hoppas att du hinner slappna av lite i helgen också! Trevlig helg!

     
  2. Znogge

    7 december, 2014 at 11:48

    Full rulle hos dig som vanligt så det där med ”egentid” vet jag inte om jag håller med om 😉

    Kram

     
    • Suttecity

      7 december, 2014 at 12:25

      Jooo da, någon timme i alla fall. Sitta och bara vara ensam är en lyx dessa dagar 🙂 Väldigt tacksam för att jag bara har mig själv att ta hand om – annars hade det blivit ohållbart. Men det är bara några veckor kvar nu så blir det – förhoppningsvis – lite lugnare från januari. Kram

       

Kommentera

 
