RSS

Skönt att det är över

08 Dec

men det blev en lyckad Grötkväll i bygdegården igår. Trötta som små gnuer var vi när vi damp ner hemma vid 21:30-tiden. Men runt 90 personer blev ”utfodrade”, luciatåg med ungarna genomfördes och jag och grannarna sjöng och spelade och försökte höras över ett par ungar som gick totaly bananas och sprang runt med plattskodda fötter på både scenen och framför och tjoade och föräldrarna brydde sig inte alls så vissa i lokalen, inkl mig själv blev något irriterade men man har vant sig vid att inte se vissa saker när man står på scenen och det blev en egenskap som kom väl till pass. Vet att föräldrar stänger av sina öron, men är man borta kan man väl försöka hålla dem någorlunda stilla när det är folk som vill lyssna. Flera försökte såg jag, men inget gehör från ungarna. Nåja. Skall inga egna ha, that’s for sure. Lotteriet tog in runda tid då det var runt 20-25 vinster.

Idag satte jag mig i bilen och tänkte att det kommer bli en intressant vecka men vi har läget under kontroll åtminstone tills på torsdag då logistiken bara måste fungera. Kom nästan ner till stan när kollegan ringde och väste fram att han nog inte orkade jobba… tjosan hejsan och måndag it is… men jag fick ta fram mina koordinationsegenskaper och planera om – det går fan i mig troll i allt vi gör där uppe verkar det som. Med andra ord en ”intressant” måndag. Möte efter lunch med huvudkunden och andra vi samarbetar med och en fd klasskompis från högstadiet var med och honom har jag inte sett på säkert 10 år men han var sig lik.

Det var skönt att vända hemåt men knappa milen utanför stan…. jäkla apmupp till bilförare som körde i 70 km hela vägen och så fort det blev möte (typ varannan km) så gick det i hela 50… lååååååååååååååååååååååååååååååååång kö och jag låg som 5:e bil. Möte på omkörbara sträckor… jag höll banne mig på att få krupp…. men strax innan storbyn kom jag förbi i nedförsbacken. En Mercedez som kan gå så långsamt… ursäkta fördomen men det verkar vara en fru som lånar sin makes flôpstora bil som hon inte kan köra… aldrig ute och kör i mörker… det var för mörk för att jag skulle se vad det var för någon som körde men man har sett det förut. Gubbe i keps kunde det i o f också vara men det var en kort människa som satt i denna stora bil. Nåja. Förbi kom jag och hem. Snorhalt från riksvägen och hemåt. Skönt att vara hemma.

Lagar matlåda och bakar dukanknäcke. Skall strax dimpa ner framför TVn. Börjar bli trött… vaknade 30 min före klockan i morse och månen lyste upp hela rummet. Sovit ovanlig bra, eller ja, man drömmer ju hej vilt. Vaken en sväng men slocknade tämligen snabbt igår när huvudet landade på kudden. Hoppas på en lugn kommande helg. Inte utan att man längtar. Redan. Nåja. Vi tar nya tag och väntar med spänning på vad som händer härnäst.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 8 december, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Skönt att det är över

  1. Znogge

    9 december, 2014 at 08:30

    Tjoande ungar och passiva föräldrar känner jag så väl igen från våra luciatåg i skolan. Föräldrarna sitter som hösäckar och låter barnen springa runt och störa eleverna som har tränat i månader. Jag brukar gå fram till föräldrarna och be dem hålla koll på sina barn. Förklara att det inte är yngre syskon som ska stå i centrum. Oftast brukar polletten trilla ner…

    Kram

     
    • Suttecity

      9 december, 2014 at 09:16

      Då finns det hopp för vissa i allafall 🙂

       

Kommentera

 
