RSS

Det var inte att leka med

09 Dec

när man kom ut i morse… dimmigt så in i hoppsan och så jäkla snorhalt av rimfrost då det var några minusgrader så jag höll på att sätta mig på rumpan när jag kom ut och fick fötterna på det grova singelgruset och plattorna var än värre. Så jag konstaterade att denna halka skall jag inte låta mamma slira runt på så jag travade iväg över gräsmattan och hämtade tidningen åt henne. Smög mig ner mot riksvägen och var helt borta i mössan vart jag var då det var en sådan mjölkdimma, samt då halt som snor. Väl nere på riksvägen var det salta MEN total dimma och det hela vägen till någon km från stan. Phu, man var något trött efter att ha suttit på helspänn hela vägen för att se något alls och hålla ordning på medtrafikanternas olika intentioner att underlätta färden mot stan. Slirade in från parkeringen in på jobbet.

Det har varit rätt ok idag, inte überstressigt eller några stora katastrofer att släcka. Hann klart med ett par listor som skall in för rapportering och det löpte på bra. Roddade om i schemat då kollegan fortfarande är sjuk men det har löst sig bra ändå. Får planera nästa veckans scheman i morgon tänkte jag. När leveransen från ICA hade kommit så drog jag hemåt vid 15-snåret för det drog in dimma igen och jag ville inte ha en sådan färd hem med många medtrafikanter som jag hade i morse. Skrapa rutan fick man göra och iväg kom jag och var hemma innan det blev mörkt. Skönt.

Gav fåglarna mat då de glufsar i sig hej vilt och det var slut i automaterna.

Då det finns någon/några smarta människor som kommit på detta med sk VPN-konton och terminalarbete så kan jag jobba hemifrån och det var planen så nu har jag fått ordning i ett par mappar. Det tar en jäkla tid och på jobbet blir man avbruten hela tiden så det är lika bra att göra det hemma.

Men nu är det färdigjobbat för idag så jag tar kvällen. Började med penicillinet igår som jag skall äta under en längre period för blefariten och det skall ta bort rocacean. Håller tummarna att jag tål det bara. Men so far, so good. Spörres ut i ändom.

Hoppas att ni har haft en bra tisdag på ert håll i världen. Rätt nöjd med min. Svejs!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 9 december, 2014 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Det var inte att leka med

  1. Znogge

    9 december, 2014 at 21:38

    Usch så jobbigt med halka och dimma. Än så länge har vi sluppit halkan men det är väl en tidsfråga innan den slår till här hos oss också.

    Hoppas penicillinet ska ha avsedd verkan!

    Kram

     
    • Suttecity

      10 december, 2014 at 07:04

      Idag är det ”håll i hatten”-väder istället.. antar att ni har samma vindstyrkor, om inte värre söder över. Vi får köra vackert. Kram

       
  2. Jag

    10 december, 2014 at 13:20

    Det händer saker med vädret nu, och ja, det är lite blåsigt idag. Jobbigt med halka och dimma samtidigt för alla er som kör! Hoppas att penicillinet har önskad effekt så småningom.

     

Kommentera

 
