RSS

Gårdagen bävade jag för

12 Dec

då det krånglat ta mig hoppsan hur länge som helst men oj vad jag var nöjd igår när jag kom hem. Blev en liiite wirre vid TVn för det var det värt! Bra utdelning på samtliga prov och nyheter som gör av vi ser framtiden an. 2015 kommer onekligen bli ett intressant år 🙂 Roligt att få vara med på ett hörn åtminstone första kvartalet och se hur gänget landar.

Väderblä är bara förnamnet och mer skitväder väntas. Insåg igår att jag nog skulle kolla mitt ena halvljus då jag hade dålig ljusbild när jag for till stan och jo då, jag var enögd. Men det fixades igår när jag kom hem. Tyvärr står det en stor bil i garaget som inte kommit nog långt fram så jag får nog be någon köra fram den en dm eller så för nu kommer vi inte in med våra bilar bakom. Så jag fick i alla fall torrt om huvudet när jag bytte lampan. Det var passagerarsidan som tur var för där är det inte så trångt och jäkligt. Skall ta och byta den andra också för den går snart den med. Brukar vara så. Det var i alla fall stor skillnad på ljuset med nya lampan. Kör med Biltemas longlife H7-lampor och de har hållit sig riktigt länge. Pugart är annars ökänt för att man får byta lampor titt som tätt. Hög strömspänning i systemet sa de på verkstaden. Samma för alla modeller.

Igår körde jag ut 2 x 230 papper i färg samt gjorde lika många 5:or och så vika och kuvertera. Var på så bra humör så jag hjälpte mamma med PRO-utskicket 🙂 Lilla E har varit här och satt på frimärken och förslutit alla kuverten så nu får de lämnas in för vidare utskick.

Det bjuds på pizza i Vita Huset ikväll och jag tänker äta samma som de andra. Bara för att jag kan 🙂 Sedan är det ledig helg – och då menar jag LEDIG. Kan hända att vi kommer ikapp och kan åka iväg med skräp till tippen och annat som blivit liggandes. ///Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 12 december, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Gårdagen bävade jag för

  1. Znogge

    13 december, 2014 at 18:25

    Det gör du helt rätt i för inte finns det mycket som är godare än en pizza. Hade det inte innehållit så många kalorier så hade jag ätit det oftare. Nu blir det några gånger per år och under jullovet är det dags igen 🙂

    Kram och trevlig luciadag!

     

Kommentera

 
