RSS

Då var veckan igång

16 Dec

och so far har det varit rätt så lugnt tycker jag. Börjar få ordning på grejerna så nu kan nye platschefen komma och få en smidigare start än vad som annars skulle vara. Kom iväg vid 15-tiden igår och när jag kom hem fick jag besked från one.com där jag bygger sidor åt kunderna att den ena som byggts med gamla web-editorn inte skulle kunna åtgärdas efter nyår då de släcker ner det gamla verktyget. Där ungefär i texten höll min hjärna på att börja koka… men jag läste vidare och de skulle gå att kopiera över till en egen mall i den nya. 1½h senare var jag klar med grovjobbet… lite mer piff och pyssel innan jag publicerar.

Idag slutade jag redan 14:30 då jag bestämt mig för att unna mig lite egentid och gå och klippa mig och när jag kom dit var det ett stort skrattanfall både på frisörerna och de tre kunderna som var i salongen så det blev stor leende även hos mig 🙂 Hon frågade om jag hade tid och det hade jag så nu har det mörka tråkiga håret blivit ljusare igen ♪♪ tänd ett ljust ♪♫ 🙂 Hade tänkt göra själv ikväll men då de hade tid sparade jag både tid och antal gånger jag får slinga innan det blir ljust då de har starkare grejer. Riktigt nöjd även om jag inte kommer att få till samma frisyr men roligt att se vad man kan göra. Blev högröd om öron och kinder både av blekmedel och varma hårblåsen, men det bjuder jag på.
141216-Lena

I morgon är det fibermöte, skall försöka säga upp vårt ADSL också, det skall bli fiber innan jul är det lovat. Vi får se hur det blir med den saken. Trevlig kväll!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 16 december, 2014 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Då var veckan igång

  1. Znogge

    17 december, 2014 at 09:23

    Så snyggt det blev! Både till färg och form:-) Lagom busigt!

     
  2. Jag

    17 december, 2014 at 12:33

    Härlig frisyr, det är ju bara att låta bli att kamma sig! Det är alltid skönt att bli ompysslad, tycker jag, så det var bra att du slog dig ner där.

     
  3. Tant Otto

    17 december, 2014 at 19:16

    Fin julfrissa..den får du säkert till själv!

     

Kommentera

 
