RSS

En bra söndag

21 Dec

Har det varit även om man får spunk på ADSL-uppkopplingen men man får passa på när det fungerar… skall bli gôtt när vi får in fibern.

Nu har jag hunnit bokföra november och så fixade jag lite med en vepa/roll-up en kompis skall ha i sin reklamutrustning. Vi monterade pepparkakshuset och kidsen fick dekorera varsin sida. De gjordes godis och annat hörde jag när jag satt på kontoret.

Julkalkonen blev levererad till dörren ikväll så nu är det viktigaste räddat 🙂 Juldagen SKA det vara kalkon. Systern till bonden som har köttlådorna här i byn har kalkoner tillsammans med sin man så det var bara att beställa och hon var snäll och levererade ända hem. Service på landet 🙂 De bor inte så långt härifrån så vi hade i o f kunnat hämta men med bra service blir det bara bättre. Tog lite kalkonprinskorv också. Skall bli spännande att smaka.

Fixat matlådan inför morgondagen och det bli sista arbetsdagen för veckan. Tisdagen blir det jobb hemifrån om det dyker upp något på mailen eller om mobilen ringer. Jour kan vi väl kalla det. Skall bli redigt gôtt att få vara hemma några dagar i sträck. Tacksam för att jag fått jobba så mycket men jag hade vant mig vid att ha tid för annat 🙂 Det hinns. Gäller att passa på när jobben kommer in.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 december, 2014 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “En bra söndag

  1. Znogge

    22 december, 2014 at 11:06

    Jag hade gärna haft kalkon en av juldagarna men flocken motarbetar mig så jag får ge mig på den punkten!

    Kram

     
    • Suttecity

      22 december, 2014 at 20:28

      Mäh! Tocket gäng va! Det är ju ibland det viktigaste på hela julen 🙂 Men det är ju bra om alla äter om man ändå masar sig till att steka den 🙂

      Kram

       

Kommentera

 
