RSS

Makalöst fin dag

23 Dec

med tjock rimfrost och varmtonig blek sol. Var ute och fotade men det är svårt att få till kristallerna som jag ville ha dem 🙂

Vaknade en halvtimme senare än en vanlig arbetsdag och det var lögn att somna om. Låg väl kvar ett tag och lyssnade på julkalendern innan jag gick upp. Hann baka ett par plåtar med dukanknäcke innan mamma kom ner och tog över köket 🙂

Jobbat ett par timmar och det är allt skönt att slippa åka ner till jobbet. Dock fick jag ge mig ut på vägarna för det visade sig att Biggan glömt limmet till tandprotesen och den började glappa igår. Det går inte för sig så jag ringde ner till apoteket i storbyn och kôrs i take’ så hade de två tuber kvar (hårdvaluta sa hon så nu hade du tur) Hoppade in i bilen och åkte på studs för jag såg hur hon kämpade med att få i sig frukosten så det var lika bra att åka på en gång. Kan väl säga att hon var tacksam 🙂

I övrigt en lugn stillsam dag. Har tagit ut tonart på Sailin’ som jag skall ha som solo på en borgerlig begravning den 5/1. Hon var med på grötkvällen och hörde mig sjunga där så hon ringde här för någon vecka sedan. Hennes bror skall kompa på gitarr. Spörres om vi hinner träna något till veckan, eller om vi får ta det en stund innan på plats. Såpass att man är överens om intro osv.

Väntar på att få besked om moster och morbror har landat i kalla nord. De har varit på semester med kusinen och hennes familj. Pretty kallt att komma hem antar jag 🙂 Välkomna hem är ni!

Ja då tar vi lite jul då gott folk. Sköt om er och hoppas att ni får en fin julhelg.

 
1 kommentar

Publicerat av på 23 december, 2014 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Makalöst fin dag

  1. Jag

    23 december, 2014 at 23:34

    Detsamma till dig, vännen! En riktigt mysig jul önskar jag dig.
    Kram

     

Kommentera

 
