RSS

Söndag

04 Jan

är det visst idag. Fortfarande dagvilsen. Skal bli skönt att återgå till vanliga veckor igen.

I fredags var syrran och jag hos vapensyster I och vi var där tidigt på eftermiddagen vilket var tur för atjo sa det så var klockan 2230 och det var hög tid att åka hem till barnvakten. Mycket att prata ikapp och go mat och dryck, en välbehövlig kväll måste jag säga då det var på tok för längesedan vi tog oss tid och umgicks.

Igår återkom ”svarta natta” vilket innebär att jag borde gå i ide en tid och inte ha någon omkring mig… kommer inte så ofta som tur är men det är apjobbigt för det är inte alltid man kan förklara sin sinnesstämning för omgivningen vilket inte underlättar. Något bättre idag, men det är mycket funderingar och undringar som snurrar i skallen och otåligheten och ovissheten kryper i kroppen. Dock något som brukar återkomma den här tiden på året så det är bekant.

Solen skiner även idag med lagom många minusgrader. I morgon blir det en sväng till stan. Jag skall sjunga på en borgerlig begravning på förmiddagen och mamma skall med in och klippa sig samt att vi måste handla lite i större affärer då lokala affären har stora begränsningar på det utbudet som behöver fyllas på.

Återgången till Dukan-kosten går så sakteliga men det är nästan omöjligt att få full koll när jag går hemma så här i mellandagarna, det får bli några attackdagar när jobbet drar igång och när Zumban startar vecka 3, så får man utlopp för lite överskottsenergi på köpet. De två kilo som smög sig på under helgen skall bort pronto. Kan säga att visst var det gott att äta men det var f*n i mig inte värt att se siffrorna på vågen….och det känns som om man hade gått upp 20. Hur det hade sett ut om jag ätit ”fritt” under jul och nyår törs jag inte tänka på. Nej det är bara att konstatera att det inte går att äta som jag vill om jag skall se ut som jag vill. En alkoholist kan inte vara nykter om hen dricker hela tiden, eller hur? Samma sak med mig, äter jag det jag vill och jämt så ser jag ut därefter. Kan dock vara svårt för folk att ta till sig. Sagt det förut, vet man att man har en alkoholist eller för den delen en narkoman, så bjuder man dem väl inte på en hutt eller sil om man vet att de har problem? Men vi som inte kan äta allt då sockermonstret och glufsmonstret kommer igång med sit destruktiva beteende och ideliga ”jo men visst skall du väl unna dig detta”.., vi är vådligt provocerande för folk när vi tackar nej, vi blir sedda som vådligt besvärliga för vi äter så mycket special. Ja det är intressant det där med folks beteende, samt ens eget.

Nu skall jag gå ut och ge fåglarna lite fler talgbollar, börjar bli klent där och vi får köpa mer jordnötter. Införskaffade ett nytt pariserhjul till dem då våra hinkar var väl trasiga och slitna efter 14 år. Så de håller länge.

http://perseprodukter.se/

 
3 kommentarer

Publicerat av på 4 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Söndag

  1. Jag

    4 januari, 2015 at 13:57

    Bra att du är ståndaktig och vet vad du vill med kosten nu när du har gjort en stor insats på den fronten. Ja, nog är det konstigt att man ska bli påtrugad mat som man inte vill/kan äta. Hoppas att deppigheten ger med sig!
    Kram

     
    • Suttecity

      4 januari, 2015 at 16:23

      Jag är snart på banan igen, både med kosten och humöret – hoppas jag.

      Kram

       
  2. Znogge

    4 januari, 2015 at 17:36

    Är man på bra gång neråt så känns det surt med två onödiga kilon men det är lätt hänt under helgerna…

    Kram

     

Kommentera

 
