RSS

Tebax i saltgruvan

07 Jan

som en blogggranne brukar säga 🙂

Salt såg det banne mig ut som i morse då det kommit runt 1 dm snö inatt. Det var svårt att somna igår så det blev få sömntimmar men vaknade en stund innan klockan men pigg var väl att ta i. Jag fick sopa fram mammas bil och sedan var det min bils tur. Halt som tusan men jag är glad att jag har en bra bil för vinterväglag. Medtrafikantera skötte sig och enda fordonet jag körde förbi var en traktor i sakta mak. Moddig och eländigt på riksvägen. Först inne på området på jobbet så var det plogat och bra.

Ingen smygstart direkt… är rejält mör i skallen ikväll. Men nu är alla kallelser inför kursstarten på måndag ivägsända via snigel och e-post. Nye platsC kom vid 09-tiden och han är nog rätt trött ikväll han med antar jag 🙂 Många nya intryck och människor att lära känna. RegC kom också och är hos oss ett par dagar så det var fulla rullen åt alla håll. Men roligt är det.

Bättre väglag hemåt och här är det nog rena skridskoisen i morgon då Jan plogat så det var halt redan nu. Har sparken framme vid huset som tur är.

Syrran hade varit en liten darling och köpt med en 10kg påse med jordnötter och talgbollar till fåglarna så jag har fyllt på och rensat hinkarna i karusellen som var fulla med snö. De lär bli glada i morgon när de märker att jag fyllt på 🙂 Är lite småtokig i de små fjäderfäna.

Administrerat lite åt föreningarna och ett annat företag jag hjälper. Nu skall jag ta min trötta skalle och landa framför TVn med lite slöspelande på mobilen. Hoppas och tror att jag lär somna tämligen omgående ikväll. Trött på rätt sätt.

 
1 kommentar

Publicerat av på 7 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Tebax i saltgruvan

  1. Znogge

    8 januari, 2015 at 16:35

    Då gäller det att köra försiktigt när väglaget är sådant! Här har vi barmark och det gillas.

    Kram

     

Kommentera

 
