RSS

Nu är vi med fiber!!!

10 Jan

Såg på fejjan att grannarna börjar komma igång och även om vi inte fått något från leverantören så gav jag mig på att testa och jädrar i det! Vi är igång!!  100/100 har vi beställt

Testade via eluttaget – 10/10. Gick bort samt att jag upptäckte att routern var klen

Tog routern jag hade i Karlsborg men den visade sig ge halva hastigheten

Dök ner i lådan med bra-att-ha-kvar-saker och båda routrarna gav full sula men den ena visade sig inte ha ok trådlös funktion så jag bytte till den andra som säkert krånglar eftersom jag bytt och lagt den i lådan. Men den 21/1 får vi den nya med lite mer drag i. Så – nu är det kablarna från köket som dragit om/lagts som luftledning eller under mattan till hallen då vi har dosan i stora rummet. Det får vara så tills vi är igång med den nya. Sedan skall det borras hål i väggen mellan rummet och kontoret så drar jag en kabel från dosan till datorerna den vägen istället för via köket och taket i tvättstugan som vi har nu 🙂 Det fungerar i alla fall och då är jag nöjd.

fiber-optics

Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Nu är vi med fiber!!!

  1. Jag

    10 januari, 2015 at 23:23

    Grattis!

     

Kommentera

 
