RSS

Sovit vådligt illa

11 Jan

då det behagade börja blås från ”fel” håll en halvtimme efter att man somnat… sedan vet jag inte hur många gånger jag vaknat av den förpinkade markisen så man var lite groggy i morse. Får lägga mig tidigt då jag skall upp och försöka vara på jobbet kl 0700 då vi har en ny testmodul samt kursstart för ett gäng elever så runt 35 pers skall vi få ordning på i morgon. Suttit och jobbat 1½h på förmiddagen då det var registreringsjobb via nätet och fibern ju går löjligt snabbt jämfört med det vi har på jobbet. Där trycker man och så får man vänta 4-5 sek innan det händer något. Helt i min smak… inte. Snarare stressfaktor. Men nu så är jag ikapp och det känns bra. Ingen idé att sitta med det på jobbet för det ränner folk hela tiden de här dagarna så det känns bra att kunna förbereda så långt man kan och då jag kör via VPN så ligger alla papper i skrivaren på jobbet när jag kommer dit i morgon. Ready steady go! 🙂 Kommer att vara en våt fläck i morgon när jag åker hem men nu vet man vad som väntar.

I övrigt en kylig dag med flera minusgrader och ikväll landar det på -9 grader. Detta efter tövädret igår efter snöyran – ja ni kan ju tänka er hur halt vi har…

Kört igenom Zumba Gold-passet och det var lite segt i kroppen men nu så är den igång och det var skönt att lägga sig på physiorullen och sträcka ut och sedan stretcha och fixa ryggövningarna och det är rörelse i länden så jag hoppas att det håller nu.

En bra helg som bara försvann. Första hela jobbveckan för året står för dörren. Administrationsuppdrag samt tre Zumba Gold pass skall vi hinna med samt ett styrelsemöte så jag antar att veckan kommer rusa iväg i ett huj. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 11 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Sovit vådligt illa

  1. Jag

    12 januari, 2015 at 16:51

    Hoppas att det gick bra trots sömnbrist. Har förstått att en markis ska vi då inte skaffa. Sovit dåligt även jag många nätter, men behöver ju inte upp och jobba.

     

Kommentera

 
