RSS

Vis av erfarenhet

12 Jan

var jag beredd och förhoppningsvis och turligt nog så förberedd jag kunde vara och framför allt mentalt inställd på en j*vla dag. Masade mig iväg i snöyran så jag var på plats kl 0700 för att ha god tid på mig. Jo men visst. Pudersnö på blankis på området resulterade i att kollegan kl 07:10 klappade sig i handlöst på väg till elevbilen och var helt groggy så det blev ambulans med skallröntgen innan taxin returnerade och en något blek och yr kollega satt och försökte hålla sig upprätt i soffan. Fick en kille på grannföretaget som bor åt det hållet att köra hem kollegan och jag är så tacksam för detta då kollegan matt föreslog att buss kanske kunde bli hemtransport då köra själv var helt uteslutet. Där sa jag att det kan du glömma – och så var vi en till mindre i styrkan. Precis vad vi (inte) behövde. Men jag har i alla fall haft min administrativa erfarenhet och totala simultanförmåga på 200% HELA dagen och hade jag haft två händer och två öron till hade jag nog klarat av att prata i fyra lurar på en gång, nu hade jag headset och två mobiler igång emellanåt 🙂 Rände som en skottspole för att hinna fixa det jag skulle gjort innan ambulans och allt stökade till ordningen. Samlade truppen inne hos mig innan vi gick hem så vi fick prata igenom och det har blivit ett gott team som jag är tacksam för att jag har som bollplank. 3 månader har svetsat ihop oss. Hur länge vi hänge ihop spörres. Men några veckor till blir det nog.

Mindre snörök och oväder på hemväg även om det regnade så är det att föredrag mot morgonens toksnöande med snörök och 50-70 km i timmen med galna omkörningar med 3 bilar i bredd som följd på sina ställen.

Mamma hade fixat mat och förberett tillbehör åt mig inför morgondagen då jag behöver ett par matlådor med mig. Börjar ju Zumban i morgon och jag hinner inte hem emellan. Onödigt att åka 9 mil extra liksom.

Haft SMS-kontakt med kollegan och det var lite gry i alla fall men oj så mört och ömt det kommer vara i morgon… blålila svullen svanskota också… men vilken tur att inget gick sönder utvändigt eller invändigt. Räcker gott och väl med hjärnskakningen. Usch.

Hoppas att du har haft en bra måndag på ditt håll.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Vis av erfarenhet

  1. Jag

    13 januari, 2015 at 00:00

    Det låter dramatiskt värre, tur i oturen att det inte gick riktigt illa! Min måndag har tillbringats i soffan, lugnt och fint.

     
  2. Znogge

    13 januari, 2015 at 15:01

    Men vilken otur med kollegan! Tur i oturen att det inte slutade värre än vad det gjorde. Skönt att ni andra verkade så effektiva och handlingskraftiga. Förhoppningsvis så blir det en lugnare dag i dag!

     

Kommentera

 
