RSS

Måndagen över

19 Jan

Snö på blankis här på gårdsplanen… jodåsåatt… skulle hämta posten när jag kom hem – broddat – men det bara gled ändå. Så det fick bli lite salsa-trampande och dansteknik så att broddarna tog lite bättre 🙂 hasa runt var ingen idé. Förbjudit mamma att ens tänka på att hämta tidningen på morgonen eller posten när den landar. Vi tar hand om det. Tån skall opereras också den 4/2 så nu får hon hålla sig på benen.

Jobbat förstås, skulle ha upplärning idag men han var sjuk. Gott att se kollegan som var ute och stöp omkull förra veckan. Börjar räta upp sig men det tar sin runda tid… Tänkte smita hem vid 15-tiden men pytt, plötsligt var klockan 16:30 så det kom av sig.

Fixat dubbla matlådor då det är Zumba efter jobbet och jag inte hinner hem emellan. Förberedde lite i helgen så det fanns och gjorde även en djupdykning i frysen. Mamma hade stek köttfärsbiffar som jag åt när jag kom hem. Hon är en jäkel på att krydda dem supergott. Keso och biffar, mumma dä 🙂

Nä nu skall jag slå ner ändalykten i fåtöljen och glo på TV och spela lite på mobilen. Min avkoppling det. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 19 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Måndagen över

  1. Znogge

    20 januari, 2015 at 08:20

    Ja då gäller det att se till att din mamma undviker allt vad halka heter.Olyckan är så snabbt framme så broddat låter bra.

    Kram och god morgon!

     

Kommentera

 
