RSS

Nu jäklar räcker det

21 Jan

med snö….. men det kommer mera. Vi har fått rejält med lappmögel idag kan jag säga. Det var betydligt mer här än i stan och storbyn. Jan har dragit norröver för att hälsa på sin dotter – dålig timing… jag börjar klura på om jag inte skall våga mig på att försöka köra det stora traktoreländet ändå… men den är jäkligt stor och så då snöbladet på det… eller så får man svära 45 gånger innan man kan få fart på snöslungan. Jan har fixat den men han är attans mycket starkare än jag och snörstartande maskiner och jag kommer icke så bra överens. Men vi har ju en jäkligt snäll närmsgranne så han kom och skrapade av det värsta med sin lilla traktor. Mammas bil stod kvar framme vid rampen så jag fick ränna runt med snöskyffeln nu när jag kom hem från Zumban och fick skotta rent vid logen och garaget så jag fick in bilen.

Zumbapasset igår blev välfyllt så det har blivit ett gott gäng där med flera nya blandat med några trotjänare. De flesta var på plats även ikväll men hon som åker längst stannade klokt nog hemma för det är inte roligt väglag.

Fullt upp på jobbet men det har varit två konstruktiva dagar så det känns bra so far.

De var här och skulle sätta in den nya routern idag men samma fenomen även med den vad gäller det trådlösa. Något stör ut signalen. Så vi får se om de löser gåtan.

I morgon är det styrelsemöte på kvällen så det blir inte ledig då heller. Och så undrar folk varför man är hemma på helgerna… well.. 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 21 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Nu jäklar räcker det

  1. Znogge

    22 januari, 2015 at 07:46

    Jag förstår mer än väl varför du är hemma på helgerna! Någon gång behöver man koppla av.

    Tack och lov ingen snö här och det är jag så tacksam för 🙂

    Kram

     

Kommentera

 
