RSS

Nu var det redigt skönt

23 Jan

ute. -3 grader när vi kom ut från Vita Huset. Varit i stan hela dagen och inledde förmiddagen med Zumba Gold och med mig var vi 33 st glada damer på Seniorernas Hus. Attans vad detta gänget gör mig glad! Energiboosten är total. När vi var klara for vi hem med Aila och så vidare till rörkrökarbutiken och försökte förklara problemet med bidéblandaren. Fick med en ”kula” som skall bytas (Hej morbror Kjell 🙂 ) På vägen därifrån lämnade vi in en stor säck på Östpendeln och på samma gata ligger papperskedjan vi handlat på förut och vi svängde in och köpte Torkypapper i storpack och annat till bygdegården. Elon fick besök också när vi for förbi och nya grejer till bygdegården kollades upp. Myrorna har flyttat till grannbutiken och när vi ändå var där passade vi på att ta ett varv, men inget kom med ut. Slirade vidare till Bergvik och nu var vi så kurriga i magen att det fick bli MAX och en lowcarb burgare för min del och annat för mors del till lunch och jag passade på att handla det vi skulle ha på bolaget när mamma stod i kö och betalade maten så det var klart att hämta prexis när jag kom tillbaka. Timing och intjänad tid 🙂 En sväng in på Coop och jag vidhåller att den stora omändringen av butiken inte är till det bättre.

Nu var allt klart och jag åkte på vinst och förlust till frissan för även om hon säger att det bara är att komma förbi på putsning så vet man ju aldrig hur många andra som dyk upp 🙂 Men det gick vägen och kl 14:30 var i på väg hem. Riktigt bra dag. Det ringde lite på arbetsmobilen som jag tagit med mig då jag inte riktigt vill släppa taget där än även om jag är ledig. Nye platsC var ju sjuk också så jag tog den med mig. Lite mail som väntade också men det fixade jag snabbt när jag väl kom hem.

Nu är man lite trött faktiskt, skönt att få åka hem och landa framför TVn. Första lediga kvällen sedan i måndags – gôtt. Hade styrelsemöte igår så det gick några timmar i bygdegården. Ha en fin helg nu!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 23 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Nu var det redigt skönt

  1. Jag

    24 januari, 2015 at 16:41

    Ungefär samma väder här. Roligt att får energi när du ger energi!

     
  2. Znogge

    24 januari, 2015 at 19:01

    Härligt att få ge andra energi och själv tanka samtidigt! Kan väl inte bli mycket bättre 🙂

     
    • Suttecity

      24 januari, 2015 at 19:42

      Give and take. Bästa varianten det! 🙂

       

Kommentera

 
