RSS

Mummel och mutter…

24 Jan

1,5-2 dm kom det idag… bläääää. Snöyra hela dagen och runt 7 m/s… tog mig pulsande ner i total motvind till brevlådan i morse med stöd av sparken. Hade dragit huvan på varseljackan tätt runt facet. Sedan gick jag inte ut förrän sen eftermiddag då komposthinken behövde tömmas. Pulsade fram för det hade ju drivit igen tämligen rejält på sina ställen då det ligger på från söder. Mammas bil stod kvar framme vit trappen och den hade ett tjusigt ”tak” längs hela sidan upp mot norr. Grannen var här en sväng på förmiddagen med traktorn och jag skottade undan när jag var ute och hämtade tidningen vid 0730 och vid 15-tiden var rampen rejält täckt. Tog även utanför garaget och lilla dörren på logen. Gav mig på att försöka få bort ploghögen som är framför skjutdörren till logen men efter två tag där kände jag att ländkotorna gled så jag gav detta den och gick in. Inte värt att riskera ryggen inte. Såg på YR.no att de ”lovar” runt 1,5 dm till på måndag. Nä en vindstilla dag med stora dalande flingor, det är heeeelt ok men när det snöregnar vågrätt och kastbyar – no thanks.

Har fixat med listor och ekonomin efter veckans Zumbapass så att bokföringen är ikapp.

Flickorna i Vita Huset har varit här och käkat så vi har haft gott sällskap.

Nu blir det TV resten av kvällen. Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 24 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Mummel och mutter…

  1. Znogge

    25 januari, 2015 at 10:58

    Oj, vad det snöar mycket hos er! Här är ett tunt lager av frost på marken och det räcker gott för min del!

    Ha en bra söndag!

     
    • Suttecity

      25 januari, 2015 at 11:09

      Ja det var nog som det var innan veckans nederbörd och mer lovar de… men nu kikar solen fram mellan molnen så idag kan jag mycket väl gilla läget – lite 🙂 Bara snön kommer undan så det går att ta sig fram. Hustomten kommer hem sent ikväll men jag hoppas han hinner fixa i morgon.

      Det samma till er! Kram

       

Kommentera

 
