RSS

När jag for

28 Jan

i morse hade vi tjockt lager med snö på rallyvägen ner till riksvägen och när jag kom hem…. allt har töat loss och det som var is innan helgens snöfall var glashalt så bilen jazzade mer i sidled en fram kändes det som och min lösa baklucka skramlar satan i gatan. Sörja och blankis om vart annat hemma på gårdsplanen men Jan var här och skrapade undan så mycket han kunde – dock – morbror och moster, ta med er broddar när ni kommer i morgon, dä behövs! 🙂

Var uppe en sväng vid 03:30 då det var kluckvarning i öronen typ och jag tänkte att 1½h till får jag sova i alla fall. Hade svårt att somna igår efter Zumban så ja man var inte på topp. Vaknade av att det pep så in i hoppsan. Jodå det var reservklockan som skramlade på – hade ”försovit” mig 40 min. Klockradion som brukar starta lite lagom högt vid 04:55 var tyst som en mus så det är som sagt tur att jag har skrällen ställd 40 min efter. Annars hade jag nog sovit länge. Hade i o f varit behövligt men det var bara att försöka vakna till och göra lite morgonsprattel så att kroppen knakar rätt sig i leder och får igång sig och masa sig upp. Skallen var inte med mig idag. Kände mig som den där sköna firren Doris i hitta Nemo, hon som glömmer allt på studs.

Doris (lånad bild fr Google)

Det blev många vändor i korridoren så mitt guldfiskminne var på topp och jag glömde hur mycket som helst och hade allt på G samtidigt ungefär. Som vanligt men när jag är trött fungerar det inte lika effektivt 🙂 Vet att det är dags att tagga ner men ja, vi får se vart allt landar med uppdraget. Gå ner i tid gör inget även om det är trevlig att tjäna pengar.

Kom iväg hemåt vid 15:30 och hann hem och ladda två plåtar med Dukanknäcke innan Krillan och Astrid kom hit efter boulen och jag klippte honom så han är fin till helgen när vi har kalas 🙂 De har en massa på agendan framöver och dansar gör de flera gånger i veckan. Livet efter 80 behöver då rakt inte bli tråkigt. Att de fått hitta varandra så sent i livet tycker jag är gulligt. Hon är 86 och han 80. Ja det är härligt! 🙂

Bara två stycken på Zumban ikväll men de har varit med mig från starten så vi körde lite mer fitness och snabbare varianter av samma låtar så det blev redigt varmt. Dock känner jag av det i ryggen och höfterna men en kväll får gå 🙂 Skönt att zumba loss lite. Var ett tag sedan. Gillat läget att jag inte kan köra fitnessvarianten längre men lite saknar man det emellanåt.

Sista arbetsdagen för veckan i morgon med intressant möte inbokat. Vi får se vad som händer och fötter 🙂
Hälsar morbror Kjell och moster I-B varmt välkomna tebax te Värmland i morgon! Bra med lite extra hjälp inför lördagens festligheter.

//Svejs på er!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
