RSS

Omtumlande

30 Jan

avslutning på veckan blev det då nye kollegan kastade in handduken igår och gick tillbaka till sin gamla tjänst… så nu blev man ställis igen. Säga vad man vill men det händer grejer på detta uppdrag…. blev hur trött som helst när jag for hem igår, det har varit mer anspänning och stress senaste veckorna än vad man förstod när man var mitt uppe i det. Sedan då kalaset som hängt över oss och ja man har inte varit hemma. Men igår kom moster och morbror så det har varit god hjälp. Tog med mig mamma ner till Zumban på förmiddagen och satan vilket träligt väglag ner men någon mil före stan blev det bättre. 35 damer hade jag på golvet nedanför scenen och det är ju så fantastiskt roligt.

Fick jobba lite när jag kom hem och så gjorde jag bokföringen i nya bokföringsprogrammet. Inte busenkelt men enklare egentligen. Dock inkörd på det jag har haft sedan 2009 så lite nyheter blir det ju.

Varit i bygdegården och dukat och fixat inför kalaset ätit gott här hemma. Vita Huset har gått hem till sitt och övriga sitter och ser på TV. Själv sitter jag ensam i köket och mår gott av mitt eget sällskap en stund. Spelar lite spel på fejjan och bara låter skallen vara blank. Rätt skönt kan jag säga… behöver ta lite jobb hemifrån ett tag tror jag. Det har varit mycket ett tag som sagt. Men det blir nog bra i slutändan och man förstår vitsen med grejerna om ett tag när man ser tillbaka i backspegeln.

Nu tar vi helg! Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
