RSS

Första fåglarna för dagen

31 Jan

har börjat röra sig vid fågelbordet. Börjar ljusna precis så de följer solen. Klockan 0300 vaknade jag första gången och hade då sovit 5h och det är inte alltid fördel att slockna tidigt som jag gjorde igår för jag sover sällan mer än 5h i sträck. Men tvinnade väl runt och har vaknat och slumrat till om vart annat men kl 0630 gav jag upp. Stillsamt i huset sånär som på mig och mams som är igång med frukost. Pulsade ner och hämtade NWT åt henne så hon får lösa sitt korsord. Nu kom plogen också, det var behövligt kan jag säga.

Storkalaset för syrran idag i bygdegården. Lite ovanligt kan tyckas kanske men vi börjar kl 16. Då slipper det bli mitt i natten innan vi är klara 🙂 Inväntar kusin Peter med ungar och andra kusinens ungar till förmiddagsfikat och gudbarnens mamma kommer när hon slutat så hon får sladda in vid 19-tiden då hon också kör från Västerås. De stannar över tills i morgon så det skall bli gott att få rå om dem. Nu är vi ju så att antingen ses vi knappt på hela året eller som nu, ses två helger i rad då vi skall till Västerås en sväng nästa lördag då det är dags att träffa vår healer igen. Kan säga att jag längtar. Behöver få påfyllning. Varit en aning crazy en period.

Hoppas att ni får en bra lördag – vi gör vårt bästa här i SutteCity 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 31 januari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Första fåglarna för dagen

  1. Znogge

    31 januari, 2015 at 15:26

    Kanske lite ovanligt men väldigt bra att börja lite tidigare när det är olika generationer som träffas! Vi gör så mer och mer och alla verkar tycka att det är en bra idé.

    Hoppas det blir ett riktigt roligt firande av syster din!

    Kram

     

Kommentera

 
