RSS

Tån knipsades

04 Feb

och fixades till på 6 min så mamma var klar i ett huj hos ortopeden och syrran var med och var taxi då jag inte var klar på mitt möte så hon kom hem snabbt som ögat.

Själv hade jag infomöte med nya intresserade och när det var klart vid 15-tiden for jag hem. Goda nyheter från kollegan då alla tre som hade sina prov idag klarade det och jag gladdes verkligen med dem. Solen var framme och det blev kontrast på snökanonen som gick loss vid lunchtid då det var tätt utanför fönstret ett tag. Blåste gjorde det också. Men det var så vackert när man for hem i solen. Tjockt med snö på träden är det och nu ikväll vindstilla i det närmaste och då är det helt ok med vinter.

Zumban igång och ikväll var roliga tycker jag men det var lite körigt igår och när man står där börjar man slappna av och då går skallen i stiltje och det blir lite variationer 🙂

När jag kom hem i god tid och kollade jobbmobilen och mailen… ja det var bara att ta tag i grejerna och ringa samtal och fixa lite panikgrejer och vips hade det gått två timmar. Hann med att blanda och fixa till ett par plåtar dukanknäcke och rafsa ihop lite kvällsmat och serva mamsen som inte är så kaxig nu när bedövningen gick ut och hon tog två rejäla värktabletter så hon blev i fin form 🙂 Värker och maler men det har ju varit elakt mot tåningen. Men jag hoppas att det blir bra nu så att hon kan gå normalt utan att tån får all belastning. Samtliga tår på den foten är nu friserade. Han är duktigt och använder en egen framtagen teknik då han inte knipsar av tån och sätter stift utan han kapar leden som är krokig på något vis och kortar av hur det nu går till. Men fungerar gör det. So far.

I morgon börjar terminen med ABF-gänget och denna gång vill de ha dans så jag varvar linedance med Zumba Gold så får vi se. Jag kör ju hellre RGRM men det behöver varieras lite.

Nu skall jag dimpa ner framför dumburken ett tag och slappa. Man får träna på’t 🙂 Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 4 februari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Tån knipsades

  1. Znogge

    5 februari, 2015 at 14:39

    Hoppas att din mamma ska kunna röra sig smidigare och lättare nu men också att värken släpper snart.

    Kram

     

Kommentera

 
