RSS

Trippen till Västerås

09 Feb

lördag-söndag blev givande och en härlig dag hos Karin fick vi och healing av Sven och en massa tjejsnack, ja det var en härlig dag helt enkelt. Hann med att hälsa på moster och morbror på kvällen också och mamma bodde hos dem. Melodifestivalen hann vi också med. Gick väl inte i spinn direkt men nu är cirkusen igång.

Brunch hos Lena på söndagen och hejsan hoppsan vad gott det var men magen mår inte bra… har blivit Dukansk helt enkelt men det rätar upp sig efter ett par dagar. Blåste 10-11 m/s i Västerås på söndagen och jag avundades inte kusinen som skulle åka Engelbrektsloppet. Stôlleprov 🙂

Resan hem gick fint men oj så vindskjuten man blir i ryggen av bilåkande och byta säng. Fixade med lite av varje och såg till att få röra mig när vi kom hem. Förkylningen började smyga på men har kurerat mig och det verkar – peppar peppar – som att jag fått bukt på det värsta men nog känns det. Har inte tid. Skall sjunga på torsdag så då måste stämbanden vara på plats.

Jobbat och dagen har bara swoshat förbi. På väg hem fick jag besked att grannarna flyttar redan 1/3! Fasen också, de har ju alltid bott där. Spörres om huset blir bebott igen inom snar framtid. Ja folk kommer och går i livet och ihop blir de och isär går de. Saker och ting händer i livet men nog saknar man dem som delar på sig och de som flyttar helt.

Själv stannar jag nog här ett tag till – är hemma här helt enkelt. Så får folk tycka vad de vill. Flyttar om det händer saker med jobbet om det krävs men som det är nu fungerar det.

Nu får det klunkas kolsyrat vatten tror jag så att halsen blir lite gladare. Höll på att få spel för när jag skulle somna igår så brukar jag ligga på vänster och då var sväljreflexen igång titt som tätt och jag försökte ligga på höger men rullar ju över när man sover. Så det blev si och så med sammanhängande sömnen. Nåväl, det tar sin tid att bli av med det. Lindrig variant i alla fall.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 9 februari, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Trippen till Västerås

  1. Znogge

    10 februari, 2015 at 08:33

    Men det är väl du som avgör var du ska bo och vet var ditt hemma är! Inte folk…

    Vilken trevlig helg det blev! Kul när man får träffa goda vänner och umgås ordentligt.

     
    • Suttecity

      12 februari, 2015 at 20:56

      Jo jag gör som jag vill, men det är många som tycker…. Det var supertrevligt, men snuvan som hoppade på mig var allt bra onödig 🙂

       

Kommentera

 
