RSS

Det blev sol

15 Feb

här fram på eftermiddagen lagom till vi skulle börja årsmötet. Det drog ut lite på starten för när vi var där en halvtimme innan då kaffegruppen skulle förbereda sina semlor och mamma och jag själva mötet då hon är ordf och jag kassör samt sekr för årsmötet. Jag var kvar och fixade med mikrofonerna och mamma gick ut i köket till damerna där, så hör jag…. ja jag vänjer mig ALDRIG vid de där omisskännliga ljudet när någon okontrollerat ramlar. Hör mamma säga men A! och då var jag redan på väg till köket kan jag säga med hjärtat i halsgropen och nästan framme ropar hon Ring ambulansen så det blev älgkliv tebax och hämta mobilen och så in i köket för att se vad det var jag skulle rapportera om. Det där snarkljudet som blir… usch, får rysningar och Sven’s och pappa’s bortgång kommer upp som om det var igår. Samtidigt jag fick svar så slog hon upp ögonen som tur var och var kontaktpar men det var långa minuter kan jag säga. Även om hon var redig och kunde säga personnr så orkade hon inte sitta, mådde illa och var varm och de fick hämta henne. Plastsonen som också bor i byn kom och höll henne sällskap tills ambulansen kom så kom igång med mötet då läget var lugnt. Nu kan jag ju säga att både jag och mamma hade bra hög puls och man hade tankarna på annat håll då man var lite skärrad av allt.

Men mötet flöt på bra och sedan blev det semlor… skulle ju inte ha någon men ner slank den ändå. Urkmätt… blir en till på tisdag då vi skall ha möte och arrangören låtit meddela att det skall ätas, men sedan är det strikt Dukan som gäller fr o m mars månad.

Nu sitter vi här, lite lätt urlakade. Både efter att alla förberedelser inför och vad som hände på plats. Skall ta och öppna jobbmailen och kolla läget hur det ser ut. I morgon är det fulla rullen och lite till så jag måste vara på plats senast 07:00 så jag vill förbereda det jag kan då jag inte var på plats i fredags.

Vi får ta hand om oss gott folk! Kram på er.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 15 februari, 2015 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Det blev sol

  1. Sonja

    15 februari, 2015 at 22:26

    Å usch och fy för såna här obehagliga överraskningar.
    Se till att skaffa en hjärtstartare till Bygdegården! Finns att få via kommunen, i alla fall här i norr. Våra PRO:are har fått en som de stationerat i vår lokala butik där den som är ansvarig för dagens/kvällens evenemang får hämta/lämna den. Funkar jättebra och den finns även med på tex boulebanan när de tränar. Vänta inte med att ansöka om en hjärtstartare!

     
  2. Znogge

    16 februari, 2015 at 10:53

    Usch så obehagligt och jobbigt och jag förstår att det gav många tankar och minne. Hoppas att det blir ett snabbt tillfrisknande.

    Ja, vi får ta hand om oss och vara rädda om oss!

    Kram

     
    • Suttecity

      16 februari, 2015 at 21:05

      Ja det kan vända fort… Kram

       
  3. Jag

    16 februari, 2015 at 11:36

    Jag trodde ett tag att det var din mamma som fallit. Dramatiskt när något sånt händer, hoppas att personen trots allt mår hyggligt. En lugn arbetsvecka önskar jag dig!

     
    • Suttecity

      16 februari, 2015 at 21:04

      Kan säga att jag hann tänka det både en och två gånger innan jag hörde rösten på henne….
      Tack, starten var allt annat än lugn 🙂 Men det var jag beredd på. Kram

       

Kommentera

 
