RSS

”Jag vill vara en rallybil”

17 Feb

sa min Pugart idag och så fick det bli… Hade stannat vid postlådorna vid jobbet innan jag for in genom grinden med bilen igång och när jag gasade och skulle iväg hörde jag plötsligt hur det lät så in i hoppsan. Tog ner rutan och jodå, det var ljuddämparen som började låta. Avgasröret hänger lite på sniskan men det hade vänligheten att hänga kvar så jag kom hem. Det var nog lite pinsamt för Smulan när jag hämtade henne i fina hooden i stan hos nye pojkvännen när jag kom brummandes mellan husen, nyzumbad och fräsch i min oragne jacka ha ha. Här kommer jag! 🙂 Hälsade på hans pappa och plastmamma och pratade bort en stund då de inte direkt skuttade ner från hans rum – make till seg energi på tonåringar.. Det var trevliga människor. En ursöt katt hade de också. Grabben är lika talför som Smulan så de lär inte tjöta hål i skallen på varandra i alla fall 🙂 Ja ja. Vi får se men det kändes bra att få komma dit och se vilka de är. Fick en bra magkänsla. Men jag hade förmaningstal till henne på mitt sätt för det är ju inte bara och bara när man är 14 år och jag har alltid varit rak mot henne och är så fortfarande och jag har markerat att jag accepterar inte att hon ljuger för mig och det vet hon.

I övrigt var dagen något lugnare mot igår som tur var.

Zumbatruppen var liten även denna veckan och beslutet att stoppa den 25/3 och prova linedance istället känns som ett bra beslut.

Förkylningen guppar i bihålorna men det börjar släppa så 10 dagar är vad det tar innan infektionen läker ut. Hoppas ingen annan har smittat av sig på jobbet.

 

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 februari, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “”Jag vill vara en rallybil”

  1. Znogge

    18 februari, 2015 at 11:37

    Det är viktigt att ha en öppen, rak och ärlig kommunikation med tonåringar. Så stora men ändå fortfarande så små… Trygga och ärliga vuxna brukar vara uppskattade även om de ibland är liite besvärliga 😉

     
    • Suttecity

      18 februari, 2015 at 18:58

      Pinsamma och apjobbiga om du frågar fjortisen 🙂

       

Kommentera

 
