RSS

Sanatorieläget fortsätter

19 Feb

igår blev jag tät och det pep i luftrören. Så jag trodde jag hade fått lite astmakänning men sedan kom det hosta på det så jag vet inte. Var nog lite parfymkänning då vi satt i stängt rum och med förkylningen i kroppen så rev det tag. Hade Zumban för två st igår men jag tog inte i mycket alls utan lät handekniken göra jobbet så att det såg ut att jag gjorde med än vad jag gjorde. Känns i kroppen, borde väl vara stilla men vad göra. I morgon är det 35 damer som väntar på mig och det är en på tok för stor apparat att ställa in där. Fick lämna återbud till förmiddagspasset idag. Behöver dels vila och så är det ju nya ”friska” baselusker i korridorerna då vi startade två nya klasser i måndags som sagt och lärarna lägger sig och jag måste vara på plats känner jag så att vi kan hålla igång eleverna. Det skulle behöva ställas upp fönster och vädras ur där för det finns en hel del att önska om luftkvaliteten. Har efterlyst resultatet på mätningen men inget fått..

Skall hjälpa mamma lägga om sin opererade tå nu innan jag åker. Hon hojtade från övervåningen då bandaget släppt. Sedan får jag smyga ner till stan. Skridskor på här 🙂 Barmark i stan så man får ha broddade kängor på sig här och ombyte när man är i stan. Hoppas att vi får lite mer bara fläckar på gårdsplanen så att man kan ta sig fram.

Ha en fin dag. Host.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 19 februari, 2015 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Sanatorieläget fortsätter

  1. Jag

    19 februari, 2015 at 10:42

    Låter inte så bra att du ska zumba med förkylning i kroppen. Jag hänger inte rikttigt med, måste ha missat något – klasser? Vad gör du nu?

     
    • Suttecity

      19 februari, 2015 at 19:53

      Jag är tillbaka på stället jag var i våras som administratör via bemanningsföretaget men är nu tf PlatsC sedan oktober på obestämd tid.. vi utbildar lastbilschaufförer mm.

       
      • Jag

        19 februari, 2015 at 20:10

        Aha, då är jag med!

         
  2. Znogge

    19 februari, 2015 at 19:43

    Zumba med förkylning i kroppen låter inte bra alls så unna dig att koppla av nu.

    Kram och krya på dig!

     
    • Suttecity

      19 februari, 2015 at 19:52

      Tack snälla. Nä det var ju zumba både på tisdag och onsdag och jag kände mig sämre efter varje gång… så nu kurerar jag mig tills på tisdag. Kram

       

Kommentera

 
