RSS

Vilken natt…

20 Feb

sov i alla fall skapligt fram till kl 0300 sedan blev det sega 1½ h med bihålor som öppnade kranen och hostan som satte i. Upp och tillbaka till sängen och så började jag frysa så jag slog på värmefilten som jag har monterad mellan madrassen och underlakanet. Då trodde jag att jag åkt på feber men upp och kolla och det var bara 36,7 så det är inget sådant i alla fall. Men när man skulle upp… var helt bombad och dimmig i skallen så jag gick upp och tvättade mig och gick och la mig igen och inväntade att iprenen skulle ta hand om min ömma stela rygg som börjar protestera. Var så jäkla tacksam för att jag ställde in dagens pass och det var osäkert om jag skulle orka åka till stan. Jobbmobilen började ringa vid 9-snåret och de förstod snart varför vi inte hade växeln öppen 🙂 Men det var bara att börja jobba några timmar och efter frukost så började livsandarna återvända lite smått trots snuvan.

Så det blev en tur in till stan. Första stopp Blomsterlandet och köpa fröer som de har 50% på för medlemmar i klubben. SÅ inspirerande. Ett par Primulor fick följa med hem också och lyser upp i köksfönstret. Därefter till frissan och sedan till fina ICA-butiken och handla. SÅ skönt att få håret fixat. Samma frisyr som förra gången men då slingorna växer ut blir det lite annorlunda varje gång ändå. Hon stylade som hon gör med sina hårmodeller så jag höll på att aldrig bli klar 🙂 Även mamma fick sitt hår fixat. Det var väl ungefär vad vi orkade idag. Skönt att vända hemåt.

Lite mer jobb när jag kom hem inför måndagens begivenheter men nu får det vila tills på måndag. Tror jag 🙂 Skönt att sitta hemma i en ensamhet och slippa ha en massa folk omkring sig. Skallen fungerar lite bättre då när den är tät av bôbbel. Hoppas att det har pikat nu i alla fall och börjar släppa. Dags för kvällens medikamentomgång så att man kan andas under natten. Får frysningar med jämna mellanrum. Omvända klimakteriet kanske? 🙂 Det är som vallningar fast frysningar. Ända in till benmärgen. Hej fleecejacka!

Varit hos systern och fått fredagspizza. Ingen tonåring på plats, hon prioriterade pojkvänsämnet.

Ja ni får friska på er ni ute i bloggbyn och annorstädes som också dras med snuva och feber och ni som är friska, grattis.

Ha en go inledning på helgen!

atjo

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 februari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
