RSS

Det där med att vila

21 Feb

gör ju att man känner sig sämre… låter som en flarra whiskey, typ. Gick faktiskt och ”satte mig på hela ryggen” en stund och när jag vaknade till efter 15 min powernap så hade jag fått basröst igen.

Har tagit det lugnt. Varit ute ett par svängar med döda möss, skräp och komposthinken men uschans vad kallt och rått…

(Ingela, sluta läsa resten av stycket 🙂 ) Kom nämligen på att jag inte kollat fällorna på vinden på ett tag och när jag fällde ner luckan kände jag igen doften som blir. Smög mig upp med ficklampan i högsta hugg och konstaterade att båda fällorna var fulla. Ner efter lilla korgen jag brukar dumpa dem i och som tur var hade de inte börja jäsa. DET är äckligt det… den första släppte lätt men den andra hade fastnat med gaddarna i plastlocket så jag skakade och försökte få loss den men icke. Hittade en spik och jag fick peta bra länge innan den släppte. Kände att det här tar jag fan i mig inte i med handskar ens. Brrr. Men nu hoppas jag att det blir lugnare på den fronten om det blir lite varmare. Har inte hört att det sprungit något i väggarna på ett tag så kanske de börjar hålls utomhus igen.

Städat badrummet på övervåningen i min egen takt och det gick bra. Dock får duschkabinen vänta då det brukar bli lite jobbigt att skura även i vanliga fall. Fixade även att renbädda utan att känna det som att jag skulle svimma så jag tror nog ändå att förkylningen har kulminerat. Kanske det som blev inatt. Spörres om det blir samma kommande natten.

Fick lägga om mammas ”långtå” idag då det blev blött när hon duschade i morse. Det hade torkat så jag fick blöta upp för att få bort kompressen som fastnat och när det lossnade såg jag att det glipade lite i såret så nu fick det bli en stripe på och den höll tån riktigt rakt så det var bara att trä på ny tubgas och tejpa fast och sedan klippa långsmala tejpremsor och tejpa om tålederna så att den hålls rak. Kommer bli en fena på detta innan tåledsbenet har läkt ihop om 3-4 veckor 🙂

Vi har haft Vita Huset här på kvällsmat och nu får det bli TV-häng och Mello. Ungefär vad man orkar med tror jag 🙂

Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 21 februari, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Det där med att vila

  1. Znogge

    22 februari, 2015 at 10:37

    Inget trevligt jobb det där men fällorna måste så klart tömmas… Tack och lov så har vi aldrig haft möss, förutom de två som drunknade i risgrynsgröten. Fast det var ju utomhus…

     
    • Suttecity

      22 februari, 2015 at 10:48

      Plockar dem nog hellre ur fällorna än fiskar upp dem ur gröten 🙂 Pappa skötte ju alltid de där men mamma klarar inte av att klättra upp för stegen till vinden så jag fick ta över. Inte varit många den här säsongen som tur är. I fjol var de ”vinst” varje vecka så den milda vintern har gjort att de hållit sig utomhus.

       

Kommentera

 
