RSS

Var förberedd

22 Feb

på en ”blöt” natt och hade även laddat med en tunn frottéhandduk och det var smart för när jag vaknade efter några timmar var jag blöt i pannan och hårbotten igen och då tog jag handduken och lade på kudden. Häpp! 🙂 Att facet såg ut som en våffla när jag vaknade är ju en annan sak 🙂 Men det fyllde sin funktion. Men det var inte lika illa som natt till lördagen. Det är inte lika mycket brôte i bihålorna men man är inte pigg, även om det märks att det är lite bättre. Konstaterat att jag får ställa in tisdag och ev även onsdagspasset så jag får en chans att bli frisk och laddar för fredagen istället där jag vet att golvet är fullt. Får bita i sura äpple och betala tisdagshyran ändå. För kort varsel att avboka. Om de nu inte är snälla och låter mig slippa vill säga. Har meddelat att jag inte är i lokalen så de vet. Blev sämre och sämre efter varje pass förra veckan även om jag inte tog i så det är väl lika bra att vara redig. Glad om jag fixar jobbet måndag tisdag. Har gjort lite förberedelser på snabbt pålagda uppgifter. Ingen drömläge men man får lösa uppgiften som andra bestämt.

Bakat ett par plåtar dukanknäcke och var ute en sväng då solen kom fram, men det var allt bra dragit och rått… dock skönt med luft. Fyllt på spolarvätska åt mamma då hon skall besiktiga sin Ford i morgon och lagt fram varningstriangeln.

Var in en sväng i lill-stugan och kollade läget. Spolade i kranarna, det var behövligt.. Vi får se om vi får ha gästerna där, då måste det städas. Orkade inte tänka på det idag men har ju några dagar på mig om det blir så.

Dags att röra på sig. Suttit här lite för länge känner jag.

 
1 kommentar

Publicerat av på 22 februari, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Var förberedd

  1. Znogge

    23 februari, 2015 at 09:28

    Det är nog ett klokt beslut att ställa in om du inte är helt bra. Man får vara rädd om sig 😉

    Kram och krya på dig!

     

Kommentera

 
