RSS

Oj så tyst det blev

01 Mar

när de for hem mot Västerås igen. Varit riktigt mysiga dagar. De tog en förmiddagsfika innan det blev kramkalas och tack och hej för den här gången. Nästa gång vi ses blir i maj när syrran och jag skall på ”Livet är en schlager” i Stockholm. Det blir en kulturell vår för min del 🙂 I mars skall vi på Peter Carlsson och de blå grodorna här i stan och så Alcazar i Göteborg i april och Livet är en schlager i Stockholm i maj.

Idag hade vi återstart av nostalgiträffarna med gamla linedancegänget och det var flera nya gamla bekantingar som hittat till oss. Jätteroligt! Vi var drygt 10 st som dansade och så hade även sällskap av några som inte dansade. Trevliga timmar blev det. Men hoppsan vad stel! Det är nya muskler som vilat ett år. Zumba Gold i all ära men ren dans är ett bra komplement. Hade Zumbaskorna på mig också det var inte så bra glid. Dock mår benhinnorna och ländryggen bättre med dessa. Nåja, får väl varva. En gång i månaden skall vi väl klara av.

Blev tät i snoken igen när jag kom hem. Misstänker att citrusträdet bidrar. Kör på både allergi- och astmatabletterna nu och det hjälper men jag fördelar dem morgon och kväll samt börjat med kortisoninahaltionerna så får vi se om det hjälper och läker ut. Det riktigt piper nere i lungorna när man tar djupa andetaget för inhaleringen. Pip/väs i luftrören tyder på att astman är på besök. Man lär känna skillnad på om det är förkylningshostan eller astman. Tycker det är tidigt men nivåerna med hasselpollen skall visst ha börjat öka så det är väl på G. Hej våren, hej mars – eller nåt. Hoppas att det inte blir lika utdraget som det var i fjol för då gick det i ett innan gräset kom igång och sedan blommade det ju om igen så det räckte och blev över vad gäller kletiga ögon och pip i röret. Men bring it on bara. Jag vill ha vår och sommar. Inget som känns så där väldans nära just idag….

En dm blötsnö har det kommit ner under dagen. Snöade från alla håll på samma gång i blåsvädret.. blä, blä och blääää. Klistrigt elände. Men bilen fick komma in i garaget inatt så jag slipper sopa av den i morgon bitti.

En ny vecka väntar. Nu enbart som administratör då nye platsansvarige träder in i sin roll. Jag finns till hands som vanligt och så får vi slussa in honom pö om pö. Hoppas bara att alla lärare är på benen i morgon och tillbaka på jobbet. Alla behövs om vi säger så.

Hoppas att ni är nöjda med er helg, det är jag med min. Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 1 mars, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Oj så tyst det blev

  1. Znogge

    2 mars, 2015 at 07:45

    Min helg har ägnats åt att uthärda besvärliga bihålor och roligare kan man ha det. Men i dag känns det bättre. Hörde att pollensäsongen kommer att bli väldigt tidig i år. Ja, alltid är det något. Hoppas astman håller sig i schack!

    Kram

     
    • Suttecity

      2 mars, 2015 at 20:09

      Ja nu börjar den här förkylningen kännas mer än onödigt seg att bli av med… mina bihålor är också lite smågriniga men jag spolar med kannan och det hjälper till att få det att släppa lite dag för dag.

       

Kommentera

 
