RSS

Hur sömsig som helst i morse…

02 Mar

så fort jag blinkade långsamt eller slöt ögonen så höll jag på att somna på studs. Det var segt som attan att köra in till jobbet. Mentalt förberedd på en smårotig dag då man vid det här laget börjar känna sina dagar och kursstarter. Men det är bara att rodda och fixa och när dagen är slut så har det blivit som man trott från början om än med olika turbulens och stök och bök. Riktigt skönt att få åka hem. Hade spetsat på att börja åka hem vid 15-tiden på eftermiddagarna framöver men det sket sig på studs så kl 16:30 sa jag hej för idag och for hemåt. Var in en sväng till lilla ICA-butiken då syrran behövde fylla på mjölkförrådet efter att kalvarna hemmavid gått loss på mjölkkartongerna. 90-60-90 km/h människa som bildade en rejäl kö hem gjorde att jag inte direkt kände tjoho där i bilen. Det är ibland det värsta jag vet ibland mina medtrafikanter.. de som inte kan hålla vettig och jämn hastighet. Hade en stor lastbil i baken också så det gällde att ha avstånd.

Mamma gjorde nytt recept på köttfärslimpa idag med senap, ost och tomatbitar i. Redigt gott måste jag säga så det fick bli en av morgondagens matlådor. Rester efter helgens bacontoppade fläskfilégratäng i den andra så man blir nog mätt. Zumba Gold i morgon igen då, nu är det bara att köra vidare. Inte många träffar kvar för säsongen då jag bara kör mars månad vad gäller tisdagar och onsdagar. Skall se om vi får ihop ett grundkursgäng till linedancen på tisdagarna. Annars lägger jag ner för terminen.

Nehej, dags att vända på dukanknäcket. Behövdes fyllas på i lådorna. Svejs på er!

 
1 kommentar

Publicerat av på 2 mars, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Hur sömsig som helst i morse…

  1. Znogge

    3 mars, 2015 at 22:51

    Den där köttfärslimpan lät väldigt god! Bra när man kan variera och piffa till vardagsmaten så att det blir lite förnyelse!

     

Kommentera

 
