RSS

Tur att man har två väckarklockor

09 Mar

annars hade det blivit en stadig sovmorgon denna måndag. Vaknade när klockradion smög igång och plötsligt så skramlade den andra klockan och 40 min hade försvunnit. En rätt så lugn dag då det var måndag efter testveckorna men även måndag efter ledig fredag och då finns det alltid papper att ta hand om. Smet hem vid 1545 så jag kom hem i god tid för en gångs skull. SÅ skönt att inte vara platsC längre utan bara admin. Räcker gott kan jag säga.

Fixat med lite hemsidefix åt en jag hjälper och så bytte jag torkarbladen på mammas bil men jag hade fått fel även om jag slog på regnr på Biltema. Men det är ingen ko på isen då det är till rutan bak. Däremot fick jag baklampan bytt så nu lyser den som den skall. Har mammas parkeringsljus kvar men det blev mörkt ute så jag hann inte byta idag. Lyktinsatsen måste ut så jag vill ha ljus och gott om tid och bra väder.

Det var riktigt najs ute i eftermiddag med 9 grader och sol och vindstilla. I morgon hotar de med runt 8 m/s igen så det lär vifta på bra då. Pax för att inte stå ute på backplan 🙂

Stekt amerikanska pannkakor då jag hade yoghurtkvarg kvar som behövde ta slut. Åt ”vanliga” häromdagen men urk sa magen så nu fick det blir de på fiberhusk. Stadigt i maggen det med men det gäller att dricka rejält med vatten så är det under kontroll. Annars tar det gärna stopp då det kräver mycket vätska. Långdag så det fick bli två matlådor inför morgondagen.

Nu får det bli TV-slapp resten av kvällen. Det okända ikväll. Me like. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 9 mars, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Tur att man har två väckarklockor

  1. Znogge

    10 mars, 2015 at 08:39

    Ibland är det svårt att komma upp på morgnarna men tack och lov brukar mitt bättre jag segra 😉 Eller hur man väljer att se det…

    Trevlig tisdag!

     

Kommentera

 
