RSS

Migränen var inte beställd

21 Mar

men den kom ändå. Satt här och lade in telefonnr i nya trådlösa telefonerna och så såg jag plötsligt inte det jag tittade på – bara att ta en tablett och så drog det igång med lilla blinkande pricken som gick över i bågade blixten som till slut drog ut  höger ögonvrån. Ont fick jag men lindrigare variant då jag underhåll med piller. Men innan dess hann jag fixa min hemsida och annat som låg på hög. Melodikrysset löstes och ja det blev en skön slapparstart på lördagen. Bakade två plåtar dukanknäcke och två plåtar vaniljkex under tiden.

Blev lite trött på att inte ha att göra… men tog med grejer ut till stugan och kollade igenom lådor och skåp men det är ju inte inbott längre så jag gick ut igen efter att ha bytt lampa i fönstret då det var svart såg jag igår.

Kom på att jag skulle kolla om flaggstångslinan gick att få loss då det regnade/snöade igår. Provade några gånger men det hände inget så jag tog i lite och då släppte det så jag hade att göra. Blåste ju så in i håvitte kallt från nordost så fingrarna värkte innan jag fått ihop alla slingor och lyckats få upp knuthelvetet. Fick värma händerna i varmvatten när jag kom in. Upp med vimpeln också så nu är jag nöjd.

Fick med mamma på en kort promenix och det gick bra men det känns för henne när det lutar uppför. Men hon har testat ett par trappsteg här hemma så hon kan nog ta sig upp på bussen. De får väl putta på henne när hon skall upp 🙂

Lilla E har varit här och hon har städat övervåningen så jag kände inte igen mig i mitt rum 🙂 Plockat ihop och vikt kläder och dammat och gått över med dammsugaren. Hon kan hon vår lilla gulligan 🙂 ♥

Vi har syrran och lilla E här ikväll. Smulan är i grannbyn hos kompisen så henne såg vi bara en kort sväng på eftermiddagen. Vi är väl aptråkiga kan jag tro. Kompisar och pojkvännen är mer spännande samt att slippa vara här hemma i byn. Jag var nog ingen normal 14-åring på min tid. Var och är väldans hemkär 🙂

Nu får det vara nog med datorn för idag. TV-fåtöljen hägrar. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 21 mars, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Migränen var inte beställd

  1. Znogge

    22 mars, 2015 at 12:26

    Migrän kommer tyvärr ofta objuden 😦 Men hoppas verkligen att det känns bättre i dag!

    Kram

     

Kommentera

 
