RSS

Investerat lite :)

27 Mar

Dels då min Lumix-kamera och så fick firman investera i ljudanläggningen jag har suktat efter en längre tid och nu så fixade ju ekonomin till sig så jag kunde köpa den. En Bose L1 compact sytem. Satans vilken härligt ljud det är och jag kan ha bakgrund och mikrofon och få vettigt sångljud. Alltid bra ljud, behöver inte förlita mig på andra. Me like 🙂 Provade här hemma förut och så skulle jag testa att koppla in headsetet inför tisdagen. Då märkte jag att inte basenheten till headsetet fanns i väskan! Bara själva headsetet och sändaren. Var i pinken den har tagit vägen vete fåglarna. Var på tok för frustrerad för att känna in var den var. Brukar ju kunna köra ”filmen” och se vart den var senast jag såg den. Dock ser jag den framför mig så den är nog inte borta, frågan är bara vart i hundan den ligger. Nåja. Orkar inte tänka mer på det idag.

I morse var det lite sovis till kl 0700 var det tänkt. Vaknade till strax efter kl 06 och låg med facet mot väggen så jag skulle vända mig och då…. djeflars vilken knivhuggarkramp jag fick i vänstervaden! Det brukar ju smyga på annars men inte här inte, det var som om någon högg en kniv rakt in i vaden. Bara att älga upp och försöka häva det hela. Lagom yrvaken så jag höll på att ramla i backen. Det var lite ajigt att ta sig ner för trappen när det var dags att gå ner och äta frukost.

Zumban var lite gles i leden och bara 19 st på platst. Bra men ja det är ju hälften nästan mot vad det brukar vara. Men alla såg och var nöjda. Det blev lite körigt att hinna då vi hade kiropraktorn kl 1130 men mamma hade tid före mig så jag lämpade av henne och tog en sväng till Mitt i City för att kolla en grej på Kjell & Co. Det var inte det jag behövde kom vi underfund med så det blev till att älga tillbaka så jag hann slå mig ner några minuter innan det var min tur.

Jahaaaa du…. sa han 🙂 Här var det stenhård sa han och tog tag över kappmusklerna. Det var lika illa över länden. Som jag misstänkte. Det lossade i alla fall på höger sida nere vid knölen och det är där troligtvis auramigränen och min iskalla händer hade problemet. Han förklarade hur det fungerar – många ord men jag förstår att symptomen visade vägen och jag gjorde rätt som kom dit. Återbesök på måndag för oss båda två. Mamma skall han försöka få så bra det går annars blir det röntgen av höften. Han är bra. Effektiva nypor men skonsam så jag gillar honom stenhårt.

Efter det var jag in och köpte ljudanläggning. Han ville visa mig ljudbilden och hämtade musik. Blir det bra med country? sa han 🙂 Du skulle bara veta hur rätt du prickade där sa jag. Ha ha, han trodde nog jag var en trucker i min orange jacka 🙂

En sväng till Willys och Rusta blev det och lunch på Paus innan vi for hemåt. Då var vi båda trötta och möra och det har varit en seg eftermiddag.

Syrran är på tjejträff och skulle sova över i stan men som vanligt höll jag på att säga, så blir lilla E sjuk. Hon skulle sova hos oss var det tänk men syrran åker hem så det blev en lugn kväll här hemma. Jan kom över på mat men har gått hem till Lilla E igen.

Nu tar vi helg. Satans vad skönt att vara ledig – eller nåt 🙂 I alla fall skönt att vara hemmavid. Svejs på er!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 27 mars, 2015 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Investerat lite :)

  1. Jag

    28 mars, 2015 at 13:28

    Grattis till nyanskaffningarna! Ibland måste man ju unna sig! Törs knappt nämna att min hemska migrän har glesat ur sedan jag opererade axeln. Jag ska ju till neurologen för ev Botoxbehandling mot migrän, men jag tror att jag kan säga att jag avvaktar. Till kiropraktorn ska jag också beställa tid, det verkar som om skuldran hoppar och fastnar i smärtläge. Hoppas att din kiropraktor kan få bukt med dina besvär!

     
    • Suttecity

      28 mars, 2015 at 14:45

      Skönt att höra att migränattackerna har stillat sig för dig! Det tar väl sin lilla tid att programmera om kroppen också. Men med rätt behandling efter operationen så får vi hoppas att du får ordning på det. Har en bra kiropraktor med milda men effektiva händer och de jobbar mycket med det neurologiska på den mottagningen så det är inte bara hej och braka loss som på andra ställen. Det var plånboken som styrde avslutet av förra behandlingsomgången men nu så skall jag försöka få ordning på det sista. Har ju hållit sig riktigt bra. Men när det börjar ”packa ihop” sig så blir det en smäll till slut så jag försökte komma iväg innan det blev för överjävligt. Sköt om sig! Kram

       
      • Jag

        28 mars, 2015 at 21:08

        Detsamma! Kram

         

Kommentera

 
