RSS

Nu tar jag helg

01 Apr

från administrationsuppdraget. På plats i alla fall. Har lite att fixa men det går snabbare när jag gör det hemma i lugn och ro så det blir väl några timmar när vi kommer hem. Mamma skall till kiropraktorn och så skall vi hinna handla innan – är planen.

Linedancestarten i tisdags blev lyckad tycker jag. Damerna var på gott humör och varma blev vi så det kändes riktigt bra. Dock blev man öm i tårna då de inte var vana vid dansskorna och vissa muskler har inte varit använda på länge kände jag 🙂 Det är skillnad att ha dansdrivet och att ha stadigt under fötterna när man kör Zumba. Men skoja inte vad roligt det är att ha en grundkursgrupp igen! Få forma och lära ut på sitt eget sätt efter eget huvud och i egen regi. Jag är min egen jag, bara att inse. Visst saknar man teamkänslan i föreningen ibland men det är ju inte som förr ändå. Förhoppningsvis bygger man upp ett nytt gäng. Spörres om det blir en grupp till hösten igen.

Idag har dagen bara försvunnit i ett huj tycker jag. Även kvällen här hemma. Hjälper en bekant att starta upp sin hemsida. Har försökt hjälpa henne få ordning på grejerna och starta firman och lyckats vägleda henne och nu är det dags för hemsidan och logotypen och annat. Hon är inflyttad från Scottland med sin man och pratar ingen svenska så jag är imponerad att hon klarat av alla myndigheter mm 🙂 Mailen har gått varm emellanåt då hon försökt ringa men inte förstått vad de säger. Då har jag ringt och svarat att när du hör det här trycker du den knappen osv och det har fungerat bra för nu har hon sin F-skattsedel och har klarat av att registrera sin hemsida 🙂 Älskar att bygga sidor. Det är som att måla men med logiskt tänkande för att få den funktionell och lättnavigerad. Så jag har att göra i påsk. Härligt 🙂 // Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
