RSS

Tisdag

14 Apr

= bilkrångel… Hade släpat in allt i bilen och släppte handbromsen och backade och svängde upp rumpan på bilen mot jordkällaren som vanligt. Rullade framåt – och fick kärringstopp. Ja men… startade om och rullade ut från gården och gasar på som vanligt, men det känns som att bilen inte svarar alls. När jag kom till loppis stannade jag och kände på handbromsen och jodda… flapp flapp… satt fast. Dret! Körde en bit till så jag kom till bygdegården konstaterade jag att det här fungerar inte. Rullade hemåt och körde in bilen i garaget – lukade inte hallon av bromsbeläggen om vi säger så. Försökte få tag på syrran, kl 0700 på morgonen. Väckte nog hela huset 🙂 Kunde låna hennes bil eller ta mammas om syrran agerade chaffis. Det här tog runt 30 min och det blev till att hoppa in en nedkyld bil då det var -5 grader när jag kom ner så det hade helt enkelt frusit fast handbromsen. Körde fram och gick in i garaget och kände att jag får nog kolla handbromshelvetet igen, och si, den hade släppt! Lite plusgrader i garaget gjorde susen. Så tebax med mamma bil och iväg. Pust.

Effektiv dag på jobbet och när det var dags att åka så blev det en tur till Bergvik, på andra sidan stan, i rusningstrafik. Jodå-så-att. Men på 45 min hade jag med älgliv susat fram med kundvagnen över parkeringen, in på köpgatan och iväg till presentkortsmaskinen och tankade den och sedan swosch iväg heeela köpgatan till Maxi. Köpgatan är ungefär 1 km.. Swosch vidare in på Maxi där jag hamnade bakom ett par som hade fullt sjå att byta saliv med varandra och blockerade vägen, så jag tänkte fråga om de kunde skaffa ett rum eller om jag kunde få komma förbi.. nåja. De bygger om givetvis men unna för äss för här kommer jag! Så det blev effektiv språngmarsch på de 45 minuterna 🙂

Iväg till lokalen och hann slänga i mig lite mat, lugnt och fint som vanligt 🙂

Kl 18:30 hade det fyllt upp golvet och det blev svettigt som busen innan de 1½ h var över.

Luspudel till medtrafikant och omöjligt att köra om gjorde att de 4,5 milen hemåt gick i 70 km. Nä då, jag tycker det är såååå roligt att såsa runt på vägen..

Men nu är jag hemma, burit in allt, packat upp och fick ihop matlåda tills i morgon. Nu tänker jag säga over and out för idag. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 14 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Tisdag

  1. Jag

    15 april, 2015 at 11:45

    Blir lite matt. Mitt tempo är ju lite annat än ditt, haha!

     

Kommentera

 
