RSS

Pugarten rullade

15 Apr

både till och hem från jobbet utan problem idag. Jobb som vanligt och det blev till att rodda om då jag fick datum och tid för begravningen jag skall sjunga på. Maken till pappas kusin dog förra veckan och hon vill att jag skulle sjunga och det lovade jag. Nu var det dock möten inbokade denna dag men efter att ha ringt och kollat visade det sig att de inte hade möjlighet att komma så vi bytte datum till maj – så detta löste sig bra. Jobbar hemifrån några timmar den dagen istället så blir det bra.

Kom iväg hem vid 15:30 då Crillan och Astrid skulle komma upp efter bouleträffen och han behövde klippas. Han var redigt raggig i håret och ögonbrynen var långa så han såg riktigt städad ut när vi var klara 🙂 Hade tur som kom iväg före rusningstrafiken då det var gulblinkande ljus på värsta korsningen så det vara bara att åka på.

Lilla E är hos oss ikväll då syrran är på aktivitet i storbyn och Smulan är hos bästaste E. Det är lite hjärtesorg för tillfället då pojkvännen inte ville längre för några dagar sedan och tackade för sig. Men moster är expert på hur sådant känns så man får stötta och vara så där jobbig ni vet. Det kommer flera… jo hej.

Fick en fin liten hatt med hårklypor i av en dansare som tyckte att den matchade mina linedanceskor och köpte den på DollarStore. Jättefin men jag kommer nog sätta i ett snöre och hänga den på backspegeln i bilen. Vi provade den på Amigo idag – lagom road var han men Lilla E lockade med matskålen och då glömmer han både tid och rum 🙂 ♥

Amigo i hatten
Lille sötnöten 🙂 Man fick vara snabb då det fick fotas utan blixt då det blev för skarpt ljus.

En dag kvar på administrationen. Sedan helg. Jämt gôrskönt dä kan jag säga. Ser inte riktigt fram emot lördagen då det är stämma hela dagen med Bygdegårdsdistriktet men det måste ju göras. Nåväl. Nu skall jag se på de söta småkockarna. Enda matprogrammet jag gillar på TVn. //Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

 
