RSS

Äntligen fredag

17 Apr

Det har varit en körig vecka men fått undan mycket på skrivbordet så det såg rent av städat ut när jag gick hem igår 🙂

Idag var det näst sista passet med Zumba Gold och 22 st blev vi idag. Varmt och gott och när vi släppt av Aila for vi till Willys. Handlade och mamma skulle ni på Paus och beställa maten och jag tog den fulla kundvagnen och begav mig mot bilen. Då öppnade sig himlen. Big time… givetvis hade vi fått parkera långt från entrén då handikappsplatserna var upptagna och jädrans vad blöt jag blev. Men när allt var inne i bilen och jag skulle tillbaka med paraflaxen i högsta hugg gav det sig.

God lunch och mamma fick samtal från sin ortoped så det blir röntgen av höften den 23:e och han hör av sig på fredagen för att ge besked om hur det ser ut. Kortisonsprutorna har väl hjälp lite men inte är det bra inte.

Tog en sväng in på Rusta också och när vi stod vid ett av skeppen kom det en man förbi oss och jag såg att det var Mr S som var gift med vår granne för några år sedan. Usch, gillar inte den falska råttan så jag viskade till mamma vem det var så vi gled snabbt in mellan två skepp och höll ögonen på vart han var så att han inte skulle se oss. Ville inte prata med karln, hur trevlig han än må låta. Djefla vessla. Höll på att komma ikapp honom när vi kom fram till kassan men blev väldigt intresserade av godishyllan ett tag med ryggen mot honom 🙂

Varit en hel del administration och hemsidefix för PRO och inför stämman i morgon. Det ska bli SÅ jäkla skönt när detta är över. Blir knäpp på’t snart. Kan tycka att det är väldigt mycket att förbereda. Men då får de andra ta hand om dagen på plats istället. På något underligt vis har allt hamnat på mig att fixa i slutänden. Det har varit krav på jobbet och krav på det här hemma så det har banne mig inte varit ett dugg roligt och det rinner över ibland. Vilken kära mor fått erfara.. men som sagt, jag är inte mer än människa och det tar fan i mig stopp även för mig.

Fredagspizza hos syrran ikväll och nu blir det TV-häng resten. Skall väl vara ordningsam och göra värmebehandling på ögonen så jag lär somna en stund i fåtöljen 🙂

Ha en fin inledning på helgen gott folk!

 
1 kommentar

Publicerat av på 17 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Äntligen fredag

  1. Znogge

    18 april, 2015 at 11:11

    Vissa människor vill man bara inte umgås med men det löste ni snyggt och smidigt 😉

    Trevlig helg!

     

Kommentera

 
