RSS

Vissa saker som man ärver

20 Apr

från sina föräldrar känns som att man kan avstå ifrån. Men man får vackert gilla läget att det är medfött. I detta fall har jag från pappa fått benägenheten till att ha dubbelslag och studs i hjärtrytmen i perioder. Blir som fjärilsvingar i bröstkorgen när det liksom stannar till och pickar igång och man hostar till. Samt då att det slår dubbelslag titt som tätt. Känt av det emellanåt sista tiden igen och speciellt på kvällarna och igår kväll var det dags igen. Man försöker sova men det pickar och bubblar till med jämna mellanrum. Somnade sent och vaknade efter en timme och det pickade på. Försökte styra med andningen som man kan göra om man är stressad men icke da. Försökte men gick ner och hämtade blodtrycksmanchetten för att kolla läget. Som mest har jag haft runt 130 i puls när jag vaknat men nu var det ”bara” runt 105 men det räcker till. Får inte ont eller andas konstig utan det bara pickar fort och emellanåt lite ojämt/dubbelt. Somnade väl till slut och i morse låg pulsen på 75 men lite mör i bröstkorgen blir man och det känns obehagligt. Inget som visade något på EKG när jag var iväg förra omgången och jag fick välja om jag ville ta betablockerare men då slår det ner på rytmen även när jag kör zumba eller dansar och nä. Kände att det får nog picka på. Har haft panikångestanfall en gång i mitt liv och då trodde jag att hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen och man andades häftigt och jag trodde att nu jädrar är min sista stund kommen. Bodde i stugan då så jag tänkte att skall jag dö skall jag då rakt inte ligga själv här ute så jag klädde mig och gick in och väckte mamma. Som den gamla sköterska hon är begrep hon tämligen snart hur det var fatt och gav mig en påse att andas i och det lugnade ner sig. Så är det inte nu utan man vaknar på nätterna av att det smårusar. Nåja. Håller inte på hela tiden så det har väl sina cykler det där med. Men nog kan man önska att det kunde ge sig. Inte att slå men dubbelslagen 🙂

Nåväl. Dagen startade segt efter knappt 4h sömn men swosch så var den över och man kunde åka hem efter en effektiv dag. Har fixat matlådor till morgondagen och fixat bokföringen så långt jag kan. Hjälpt en hemsidekund som var väldigt nöjd och det är roligt att få beröm 🙂

Fick samtal från ögonmottagningen på sena eftermiddagen då de fått en återbudstid i morgon och undrade om jag ville komma in för att kolla upp ögonen. Självklart. Vänsterögat är jag inte överens med alls så jag ser dubbelt. Kan vara så att hornhinnan läkt så att det är brytningsfelet som blivit annorlunda. Eller så barkar det åt hoppsan. Högerögat är bättre och klarare tycker jag så lite tumme upp på den. Spörres vad hon säger i morgon. Antar att hon kommer gå på med tunga artilleriet vad gäller antibiotika så att rosacean får sig en rejäl käftsmäll. Men förutom vänsterögat tycker jag att jag blivit bättre. Åtminstone är köttfärsen i facet borta och det är jag nöjd med. Sedan kanske inte blefariten är som hon vill så vi får se. Bäst att göra lite värmebehandling ikväll så hon inte skäller på mig att smörjhålen är tilltäppta 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 20 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Vissa saker som man ärver

  1. Znogge

    22 april, 2015 at 10:42

    En väldigt obehaglig känsla men du verkar undersökt och ha koll i alla fall, Men nog finns det trevligare saker som man skulle föredra att ärva…

    Kram

     

Kommentera

 
