RSS

Idag jobbar jag hemifrån

22 Apr

Skall sjunga på begravning och träffa kantorn kl 13 så det blev inte många timmar att åka 9 mil för att jobba så jag är VPN-uppkopplad och skall pilla med lite listor och tar det som kommer in från växeln och mailen om det dyker in. En bra timing för idag är inte min kropp riktigt samarbetsvilligt. Hade vals på schemat igår och jag jobbar ju med tekniken själv och det är benhårt så nu har jag träningsvärk i rumpan och låren och ja nacken är lite vindskjuten den med men det reder sig. Skönt att vara hemmavid i alla fall och ta en slowstart.

Ögonläkaren var ganska så nöjd, men inte helt. Hon gav mig en barsk blick då hon förstod att jag slarvat med värmebehandlingen och massagen av ögonlockskanterna men jag lovade att bli en lydigare patient. Det är ju så satans tråkigt och så är man målad och ja alla ursäkter som finns. Bastu sa hon, nej sa jag. Min astma fixar inte det och det är ju tôlit å sitta still om nåt är.. Men kortisondroppar och utvärdering 19/5 igen så får vi se. Hornhinnorna börjar läka ihop men hon vill ha bort allt innan vi tar bort antibiotikan. Om någon får ordning på mitt vänstra öga vete fåglarna. Höger ser jag klart med men vänster… det bara flyter ihop. Irriterande och jobbigt och många gånger får man gå tillbaka och bara kika med högerögat för att se att man skrivit rätt bokstäver. Speciellt på mobilen 🙂

Nej nu skall jag göra handbuketterna och hinna fika lite också. Haft Amigo här och gosat lite ♥ Skönt som sagt med att kunna vara hemma några timmar. Hoppas att ni får en fin onsdag.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 22 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Idag jobbar jag hemifrån

  1. Znogge

    22 april, 2015 at 12:10

    Nu gäller det att lyda tant doktorns råd men jag förstår ditt nej till bastu. Har inte astman men jag tycker inte alls att det känns bra ändå. Lycka till med sånguppdraget!

     
  2. Jag

    22 april, 2015 at 20:33

    Hoppas att det blir ordning på dina ögon. Vad gäller bastu och astma så är det kanske individuellt eller så är det skillnad på bastu och bastu. För mig funkar bastu bra och rensar upp i rören.

     
    • Suttecity

      22 april, 2015 at 20:54

      Jag får andnöd i vanlig bastu men ångbastu är genomförbart.

       

Kommentera

 
