RSS

Zumbaterminen avslutad

24 Apr

då jag hade sista passet idag på förmiddagen med mina goa seniorer. Tror inte folk fattar vad jag tankar energi med det här gänget. Hållit på sedan höstterminen 2011 och många av dem har varit med hela tiden. Dä ä mina gummor det ♥ Simply love them. Fick presentkort och blommor av dem idag så de skall jag njuta av nu och köpa något som jag får ha som minne av dem. Får handla på Mitt i City så det är en hel del att välja på där.
Zumbablommor

Då det fanns tid hos frissan för både mig och mamma så hoppade vi in där och fick nacken och sidorna putsade så nu klarar vi oss några veckor till innan vi behöver göra ett ”riv-över” och klippa oss lite mer ”ordentligt”. Fin service de har där.

Mamma fick samtal från ortopeden ang resultatet från röntgen och lättande nog var det inget fel på höften. Lite artros men inget som skall orsaka besvären så det är en trokandit (inflammation) i muskulaturen så han skall sätta en kortisonspruta på tisdag. Läkaren på VC hade inte prickat helt rätt så även om det är bättre så känns det gott att ett riktigt proffs får göra detta. Hon har gått upp för trappen ett par kvällar men nu blev det trapphissen igen. Man behöver inte vara duktig som jag tjatande säger till henne 🙂 Så det skall nog bli bra det här i slutändan.

Musten gick ur oss lite när vi kom hem så vi har inte gjort många knop. Skönt. Jag pysslar med lite hemsidor och annat men sitter här på rumpan. Borde väl fundera på vad packa ner till Göteborgsresan i morgon med syster yster, men det hinns. Kommer inte ha någon stor väska med inte. En natt bara. Men lunchlådan är planerad och skall fixas till. Senare. Orkar inte nu 🙂

Hoppas att ni får en fin helg. Återkommer med rapport när jag landar hemma i SutteCity igen. Svejs!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 24 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Zumbaterminen avslutad

  1. Jag

    24 april, 2015 at 19:25

    Alltid härligt med uppskattning! Jag tänkte ligga lite lågt med bloggandet ett tag, men kan inte helt hålla mig ifrån. Kom på: vet du hur det är med Agneta Sjöqvist, hennes blogg Fridas hörna är borta?

     
    • Suttecity

      24 april, 2015 at 19:37

      Har kontakt med Agneta på Facebook, hittade henne hos Rosie så hon är rätt så ok och mår gott med barnbarnen. Mailar dig så får du info.

      Jo det där med att hålla sig borta från bloggen är svårt 🙂 Ta hand om sig! Kram

       
      • Jag

        24 april, 2015 at 23:42

        Tack, snälla Lena!

         
  2. Znogge

    26 april, 2015 at 11:23

    Så skönt att det inte var något större fel på din mammas höft men man kan ha rejält ont ändå!

    Vilka vackra blommor. Kan tänka mig att ni känner varandra ordentligt nu efter så många år 🙂

    Trevlig söndag!

     

Kommentera

 
