RSS

Sammanfattning av helgen i Göteborg

26 Apr

Ja det var en show som hette duga kan jag säga! Rondo kl 15:00 Disco Defenders med Alcazar. Kände att hur stor är ”risken” för partystämning så där en lördagseftermiddag men jädrans vilket drag det blev! Rondo började fyllas med folk när vi kom dit och det är alltid roligt att titta på folk.

Vi hittade våra platser på 4:e raden på dansgolvet och jsovaag hade ett par intill mig som först närsynt tittade på sina mobiler och 10 min efter att vi satt oss och vi väntade på att det startade tittade jag på dem och…. ja där satt de och SOV! Kvinnan höll på att få huvudet i knät och vi höll på att bryta ihop 🙂

Men de kvicknade till när de drog igång showen.  Sicket drag det blev!!  Dock höll dessa två sig vådligt stillsamma och klappade bara när det var applåder. Fick lite fnissanfall när jag såg hans lätt panikslagna min när han insåg att alla skulle stå upp och följa Alcazars discomoves 🙂  Alltså, det var alla möjliga åldrar som var där. Paret framför oss satt, hela tiden det ryckte inte i dem och vem i hundan betalar flera hundra bara för att sitta som dönickar och inte känna att det drar lite i benet liksom, trumma lite med fingrarna eller vad som helst. Inte ett liv mer än applåderna. På andra sidan av catwalken däremot stod det en lätt korpulent herre i… ja mitten av 50- början av 60-årsåldern kan jag ha tippat på. Syrran och jag sa när han stod där och försökte klappa i takt. En gör så gôtt en kan, – men skoja att vi tappade hakan när han plötsligt började dansa värsta movesen där han stod. Den herrn hade discodansat för han! 🙂 som sagt, halva nöjet med sådana här tillställningar är folket omkring oss.

ALcazar-150425

Showen på 1½ h var superbra och trion och dansarna levererade big time. Liveband hade de och killarna på blåset hade väl inte riiiktigt hittat vippandet i höfterna men knäna knixades i någorlunda takt och de stela kropparna gjorde tappra försöka och jag tänkte att de ser ut som Stenmark i program ett i årets let’s dance 🙂 Charmiga var de och en stor del av underhållningen för min del på scenen. Killen på percussion hade jag sett förr tyckte jag och plötsligt i slutet av showen stod hand där med mikrofon i handen och imiterade Michael Jackson så det stod härliga till och syrran och jag undrade – vart i hundan kom han ifrån innan vi kopplade att det var han på percussion. Så jädra bra och vad gjorde det att det spöregnade när vi kom ut och blåste så in i hoppsan så vi blev minsta sagt dyblöta när vi skuttade tillbaka till hotellet när man hade discofeber hela vägen 🙂 Fick blåsa om och torka håret och byta om innan vi gick iväg och käkade. Sedan återvände vi till Liseberg efter någon timme då man får gå in på Rondobiljetten så det gäller att nyttja det man har när man kan gå in ”gratis”. Nu var jag utrustad med paraply men syrran hade sin nya långa täckjacka hon köpt på Lidl som är hur varm som helst. Nu fryser hon oavsett då hon har sin EDS så vi kan väl lugnt konstatera att hon var välklädd för det var långkallingar och dubbla jackor 🙂 När vi kom in i parken råkade jag titta på hennes jacka och då var den vitfraggig på hela sidan! Så vad den jackan är impregnerad eller fylld med vete fåglarna. Men vi fick oss ett gott skratt i alla fall 🙂 Skummande jackan. Knepigt. Hon försökte ta servetter och torka av den men icke. När vi råkade komma åt varandras jackor när vi gick intill varandra så blev även jag löddrig så jag höll mig på avstånd 🙂

Arvingarna spelade på dansbanan så vi stod och lyssnade en stund och det drog allt i benet men det var inte skor på fötterna för att trampa runt. De såg ut att ha en lagom skojig dag på jobbet grabbarna så vi gick in och satte oss och tog en dricka och lyssnade lite till innan vi gick hemåt och så provianterade vi lite på stora ICA-butiken och möra i ben och kropp intog vi plats framför TVn och såg på filmen innan vi somnade tämligen ovaggade.

Kom upp i tid och tog en lång frukost – ”tyvärr” har min Dukantid gjort att jag vant mig av med vissa sug men det slank ner lite av varje ändå så att man har hållit sig mätt. Vi checkade ut och drog till bilen och lastade in grejerna innan vi travade ner till Nordstan. Tog vägen genom Trädgårdsföreningen och oj vad det blommar överallt. Det har kommit bra mycket längre där nere och även pollenhalten var på topp.. Jag vet inte men för mig är hyacinter liksom en julblomma men där fanns det hur många som helst – denna maffiga planering fanns inne i parken. Doftade starkt men ute går det an.
Plantering
For hemåt strax före kl 12 och hämtade upp Smulan och granngrabben på vägen hem då de varit på konfaläger i helgen.

Man blir lite seg när man är ute och far så nu blir det inte mycket mer gjort idag. En supermysig helg är snart över och det var en hit att komma iväg igen bara syrran och jag, det var ett tag sedan. Roligt att få komma ifrån och umgås och ha roligt ihop.

Hoppas att du har haft en bra helg på ditt håll.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Sammanfattning av helgen i Göteborg

  1. Annie

    26 april, 2015 at 20:00

    Ja detta var en heeeeeeelt galet bra helg!! Våra benhögar hängde med bra trots att vi inte var allt för snälla mot dem 🙂 !! Snart drar vi dit igen!!!!…..Jag blir hellre jagad av vargar…… det blir något det!!!

     

Kommentera

 
