RSS

Gårdagens avslutning

29 Apr

på linedancen blev väldigt lyckad och jag for hemåt med varmt hjärta och tacksam för att jag åter får vara instruktör för nybörjare. Älskar att lära ut, men inte bara trampa danser utan utveckla dem och ge dem hjälper med fotteknik mm så att de klarar mer än de tror. Var ett bra tag sedan så det är skönt att veta att takterna sitter i 🙂 Vem hade trott att man faktiskt kunde lära ut när man på darrande ben hade sin första grundkurs i mars 2000 och inte kunde danserna utan jag lärde ut dem från papper till deltagarna och så kikade jag på dem när de kunde dem och lärde mig av dem då jag har lättare att kolla än att läsa mig till stegen 🙂 så började det och det har blivit några hundra jag har hjälpt igång genom åren. Skönt att suget kom tillbaka. Saknat det. Men vart allt landar i höst återstår att se. Har inte fått besked om lokalen så jag vet inte riktigt hur det blir ännu.

Igår var jag på strålande humör och dagen gick hur fort som helst. Den försvann även idag men humöret var lite vresigare när jag for hemåt. Mycket beroende på att blodsockret var nere i skoskaven då jag inte fått någon lunch p g a att vi var ute och for för ett infomöte – som tog 15 min sedan en timme i bil tebax och så swosh iväg på nästa möte. Kollegan är gammal chaffis så han äter inte lunch… hade detta på känn så jag laddade in på förmiddagsfikat vid 10-tiden men vid 15:30 var min mage i lätt kurr-läge och jag kom inte iväg hemåt förrän vid 17-tiden. Men nu så är blodsockret på G uppåt igen.

Gulliganerna av här och åt kvällsmat då syrran och hårbollen är på hundkurs i lilla grannstaden.Tänkte jobba ikapp lite måste-listor men jag kom inte in på VPN-kontot så det tar jag som att det är meningen att jag skall ta kvällen.

Hade tänkt mig vara ledig i morgon men det är för mycket att göra och 5,5 h på resa och möten gjorde att jag har lite att plocka med så jag åker in en sväng så får vi se om jag kan sticka hem tidigare. Blir nog helg även denna veckan.

 
1 kommentar

Publicerat av på 29 april, 2015 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Gårdagens avslutning

  1. Znogge

    30 april, 2015 at 06:32

    Det lär det säkert bli för nu är Valborg här!

    Önskar dig en trevlig afton 🙂

    Kram

     

Kommentera

 
