RSS

Blir lite lätt skogstokig

03 Maj

på saker som inte fungerar när jag skall använda dem…. åkgräsklipparen trodde jag var genomgådd och laddad då hustomten pratade om det men inte f*n…. Det gick inte runt ett varv i startmotorn en gång så det var bara att lägga ner den biten av to-do idag. Hade tänkt klippa lite då gräsmattan har fått växtspatt och även köra på jord och grus i dikena efter fibergrävandet så att det blev jämnare. Men icke. Vägrar skotta och köra kärran med tungt lass när jag kan köra runt med det istället. Det har jag inte rygg för. Håller tummarna att det inte smäller till innan jag kommer till kiropraktorn för det smånyper i vissa lägen. Dock har det fungerat väl idag när jag har röjt och fått bort bös och på med hästdynga i de stora rabatterna som inte är runt huset. Så nu så är alla rabatter genomrensade. Lade ut 5 stenplattor runt kragarna så att mamma har att gå på och fler skall det bli bara jag har något att köra dem på. Har grävt upp rosorna som vi lade ner för vinterförvaring i pallkragarna och oj vad de hade börjat växa upp mot jordytan. Det var läge att få upp dem om man inte skall ha rosorna växandes vågrätt 🙂 Så nu är alla tre planterade i zinkbaljan så får vi täcka om det behövs. Lyckades med konststycket att inte bryta av ett enda skott. Kors i taket.
ros

Då inte gräsklipparhelvetet ville starta stod jag och muttrade för mig själv när syrran kom upp på gårdsplanen med bilen. Hon hade också tänk sig låna den men det bidde inget med det. Vi gick istället upp för att se om hon kunde hitta paviljongen som borde vinterförvarats på rännet och det hittade vi – men inte taket. Jan skulle ha hjälpt henne montera idag men han drog till stugan istället och då sa jag att då tar vi väl och monterar det själv då. Hur svårt kan det vara liksom. Förutom att det inte fanns någon skiftnyckel att dra med så det blev lite hårt för fingertopparna, så löste vi detta då jag fick låna lite armar av Smulan som ställde upp. Syrran hade på tok för ont idag för att härja med sådan här. Men nu är den på plats, skall efterdras lite bara ”någon” tar med verktygen tillbaka hem så att de finns på plats. Ja våren och försommaren är på G här i SutteCity. And I love it! Det är bästa tiden nu när det är skir grönska och allt börjar växa. Man börjar komma till liv igen.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 3 maj, 2015 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Blir lite lätt skogstokig

  1. Annie

    3 maj, 2015 at 21:23

    Ja tusen tack för hjälpen idag!!!

     
  2. Znogge

    3 maj, 2015 at 21:44

    Nu hänger jag inte med helt. Tar ni upp rosorna under vintern? Bara en liten fundering…

    Kram

     
    • Suttecity

      3 maj, 2015 at 21:56

      De som står i krukor/urnor 🙂

       
      • Znogge

        5 maj, 2015 at 07:01

        Aha, tänkte väl det 🙂

         

Kommentera

 
